رئیس پلیس امنیت اقتصادی عنوان کرد؛

وظایف پلیس امنیت اقتصادی ناجا

سردار مقیمی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی جُرم‌محور نیست، گفت: وظیفه ما برخورد با جُرم نیست، بلکه پیشگیری، پیش‌بینی، شناسایی و کنترل جرایم است.
کد خبر: ۴۳۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ - 27January 2021

وظیفه پلیس امنیت اقتصادی ناجا یشگیری، پیش‌بینی، شناسایی و کنترل جرایم استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمدرضا مقیمی» رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در جلسه کارگروه قاچاق کالا و ارز استانداری اصفهان با قدردانی از تلاش ماموران فرماندهی انتظامی استان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا، اظهار داشت: بر اساس آمار‌های به دست آمده، ارزش ریالی پرونده‌های ملی و مهم استان اصفهان در سال جاری ۱۳۳ درصد و ارزش ریالی کل پرونده‌های حوزه قاچاق و جرایم اقتصادی این استان ۷۱ درصد افزایش یافته است.

وی عمده‌ترین کشفیات کالای قاچاق در استان اصفهان را علاوه بر سوخت در زمینه‌های دام، البسه، دخانیات و تجهیزات پزشکی عنوان کرد و گفت: رتبه استان اصفهان در بخش مبازره با جرایم اقتصادی از میانگین کشوری بالاتر است که این امر پشتیبانی بسیار خوب مسئولان این استان را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به روند افزایش پرونده‌های جرایم اقتصادی توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان تصریح کرد: امسال آمار پرونده‌های جرایم اقتصادی بالای یک میلیارد ریال در استان اصفهان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

سردار مقیمی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی جُرم‌محور نیست، تصریح کرد: وظیفه ما برخورد با جُرم نیست، بلکه پیشگیری، پیش بینی، شناسایی و کنترل جرایم است.

این مقام ارشد نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به اینکه قاچاق سوخت عقبه‌ای خارج از شهر‌های مرزی دارد، گفت: این اشتباه است که فکر کنیم قاچاق سوخت به صورت مستقیم از شهر‌های مرزی کشور انجام می‌شود؛ چراکه ریشه بسیاری از قاچاق‌های سوخت در استان‌های مرکزی است و از این استان‌ها به مرز‌ها و در نهایت خارج از کشور رخ می‌دهد.

وی با تاکید به اینکه قاچاق سوخت از مبادی و استان‌های مرکزی با سهمیه سوخت بالا و دارای پالایشگاه بیشتر اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: هدف ما این است که جلوی قاچاق سوخت به سمت شهر‌های مرزی کشور را بگیریم و استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که این موضوع در آن قابل بررسی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار