فرماندار ویژه مهاباد:

انقلاب اسلامی یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران است

عارف خدرلو گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران است و مردم ایران امسال چهل و یکمین سالگرد این رویداد بزرگ و تاریخی کشورمان را جشن می‌گیرند و لازم است وقایع این رویداد برای نسل‌های جوان بازگو شود.
کد خبر: ۴۳۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ - 27January 2021

انقلاب اسلامی یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران است

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، عارف خدرلو فرماندار ویژه مهاباد، امروز در جلسه برنامه‌ریزی آیین‌های دهه فجر امسال که با حضور اعضای کمیته‌های هجده‌گانه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ۴۹ پروژه عمرانی دهه فجر امسال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد که برای تکمیل و تجهیز آنها در مجموع ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: شاخص‌ترین طرح دهه فجر امسال در مهاباد بهره‌برداری از ۱۴ کیلومتر از کریدور شمال جنوب در حوزه این شهرستان و در محور مهاباد- ارومیه است که برای احداث آن در مجموع ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۱۰ روستای این شهرستان، چند طرح گازرسانی، مدرسه و سالن ورزشی روستایی، طرح‌های کشاورزی و آبیاری قطره‌ای و سامانه‌های نوین آبیاری، مجتمع گلخانه‌ای و طرح‌های مخابراتی و راه روستایی از جمله این طرح‌ها است.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی پروژه‌های افتتاحی دهه فجر امسال در دولت تدبیر و امید در این شهرستان شروع شده و نقش مهمی در روان‌سازی ترافیک، ایجاد اشتغال جدید، ایجاد رفاه بیشتر در مناطق روستایی و آماده سازی بستر مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان دارد.

خدرلو خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران است و مردم ایران امسال چهل و یکمین سالگرد این رویداد بزرگ و تاریخی کشورمان را جشن می‌گیرند و لازم است وقایع این رویداد برای نسل‌های جوان بازگو شود.

وی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست که در طول ایام دهه فجر، کارنامه خدمات و اقدامات دولت در زمینه‌های مختلف را برای مردم تشریح کنند و وضعیت کنونی کشور را با اوایل انقلاب و پیشرفت‌ها در زمینه های مختلف را مقایسه کنند.

سرپرست فرمانداری مهاباد با اشاره به اینکه امسال تلاش شده که دستگاه‌های اجرایی تمام توان خود را برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد اختصاص دهند گفت: در دهه فجر امسال همچنین عملیات اجرایی سه طرح از جمله سایت گلخانه‌ای، پارک شهر گوک‌تپه و واحد تولیدی پخت یونولیت نیز با حضور مسوولان شروع می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد نیز گفت: علاوه بر افتتاح پروژه های عمرانی، امسال چندین برنامه فرهنگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان اجرا می‌شود و در این زمینه از ظرفیت صدا و سیما و سایر رسانه‌های این شهرستان نیز برای پخش آیین‌های دهه فجر استفاده خواهد شد.

حجت‌الاسلام یاسر آقامحمدی افزود: این برنامه‌ها شامل غبارروبی و گلباران مزار شهدای گمنام مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی و مزار خلبان شهید خالد حیدری، دیدار و دلجویی از خانواده شهدا، نواختن زنگ انقلاب، مسابقه فقه امام شافعی، اجلاسیه سراسری نماز، تجلیل از بانوان برتر و یادواره شهدای انقلاب است.

وی گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از برنامه‌های فرهنگی هم به صورت مجازی برگزار می‌شود و شهروندان می‌توانند از طریق صدا و سیما مرکز مهاباد و نرم افزارهای مختلف در این آیین ها شرکت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار