در گفت و گوی دفاع پرس با مرضیه سهیلی مطرح شد

استقبال گرم اهالی "احمد فداله" از جهادگران/ آب، برق و راه مهمترین مشکل منطقه محروم فداله

مسئول گروه خواهران جبهه جهادی منتظران خورشید در خصوص کمبود امکانات منطقه محروم "احمد فداله" دزفول گفت: بزرگترین مشکل این منطقه مسئله راه است که اگر حل شود رفت و آمد اهالی به شهرهای اطراف آسان شده و می‌توانند دیگر مشکلات را حل کنند.
کد خبر: ۴۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ - 06April 2015

استقبال گرم اهالی

"مرضیه سهیلی" مسئول گروه خواهران جبهه جهادی منتظران خورشید در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس به بیان وضعیت منطقه محروم "احمد فداله" پرداخت و در خصوص اعزام تیم جهادگران به این منطقه گفت: حدود 4 ماه پیش جهادگران گروه جهادی منتظران خورشید از سپاه خوزستان تقاضا کرد تا منطقهای محروم را معرفی کند که دارای یک سری مولفهها از جمله مناسب نبودن راه و نداشتنن امکانات اولیه زندگی از جمله آب، برق و گاز باشد و نیز هیچ گروه جهادی هم به منطقه اعزام نشده باشد.

وی افزود: از این رو سپاه استان منطقه محروم "احمد فداله" که به نسبت دارای درجه محرومیت بالایی بود به ما معرفی کرد. تیمی از برادران برای شناسایی در منطقه حضور پیدا کردند که پس از بررسی، تائید اولیه انجام شد.

سهیلی با اشاره به بررسی کلیت مشکلات در مرحله اول شناسایی تصریح کرد: مسئله نبود برق و جاده مناسب در بررسی اولیه مهمترین مشکل شناخته شد. نبود سرویس بهداشتی در خانهها، کمبود میزان آب رسانی و نبود آب لوله کشی در روستا نیز از مشکلات دیگر این منطقه بود.

مسئول گروه خواهران جبهه جهادی منتظران خورشید عنوان کرد: البته در شناسایی اولیه با اهالی صحبتی نمیشود و تنها وضعیت خانه بهداشت، مدرسه، مسجد و امکانات اولیه مورد بررسی قرار میگیرد.

وی به برخی دیگر از مشکلات منطقه احمد فداله نیز اشاره کرد و افزود: بزرگترین مشکل این منطقه مسئله راه است که اگر حل شود رفت و آمد اهالی به شهر آسان شده و میتوانند دیگر مشکلات را حل کنند و مسئله گاز و برق و غیره نیز به راحتی قابل پیگیری میشود. نبود سرویس بهداشتی در خانهها دیگر مسئلهای است که به فاصله زیاد خانهها از همدیگر منجر شده است. اگر مشکل سرویس بهداشتی خانهها حل شود بحث تمرکز خانهها و قرار گرفتن آنها در کنار هم نیز حل خواهد شد.

سهیلی به برخی از اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولین به منظور تجهیز جاده این روستا اشاره کرد و گفت: مدتی پیش مطلع شدیم که دولت اعتبارات لازم را برای راه سازی در این منطقه به فرمانداری داده است ولی اینکه چرا هنوز کار جدی در این زمینه آغاز نشده لازم به پیگیری است.

وی نبود مسجد را از دیگر مشکلات منطقه برشمرد و بیان کرد: به دلیل دور بودن خانهها از هم مسجدی در محل ساخته نشده است. حتی مبلغ و روحانی هم در این منطقه حضور ندارد. تنها مدتی پیش امام جمعه شهر دزفول بازدیدی از این منطقه داشت. متاسفانه چون راه این منطقه بسیار ناهموار است حضور مبلغ در محل سخت است که به امید خدا با درست شدن راه برنامههایی برای حضور روحانی و مبلغ را در این منطقه داریم.

مسئول خواهران جبهه جهادی منتظران خورشید در ادامه یادآور شد: با وجودی که در بدو ورود به منطقه هیچ تصوری از برخورد اهالی نداشتیم و اهالی نیز تجربه برخورد با گروههای جهادی را نداشتند اما استقبال گرمی از ما شد و مردم برخورد خوبی داشتند. البته ایجاد فضای اطمینان بخش به اهالی برای بازگو کردن مشکلات کاری زمان بر است که مستلزم کار جدی ما در بحث عمرانی خواهد بود تا اهالی اطمینان لازم را حاصل کنند.

سهیلی به اقدامات گروه جهادی منتظران خورشید در سفر به منطقه "احمد فداله" اشاره کرد و گفت: برنامهها به واسطه سیلی که آمد نیمه کاره ماند. با این وجود مبنای کار را شناسایی مشکلات و کسب اطلاعات از اهالی قرار دادیم. به همین منظور فرمهای پایشی را تنظیم کرده و در آن در خصوص سطح بهداشت مردم، مسائل فرهنگی و اجتماعی سوالاتی به صورت نامحسوس آورده شد. ضمن اینکه در هنگام پرسش برخی آموزشهای لازم نیز به اهالی داده شد.

وی در پایان بیان کرد: در بحث فرهنگی بیشتر سعی شد تا حلقه و پل ارتباطی بین اهالی و مسئولین باشیم و مردم نیز مشکلات خود را مطرح کنند تا مسئولان منطقه به 1400 سکنه منطقه توجه بیشتری داشته باشند و در جهت رفع مشکلات اهالی گام بردارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار