مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز:

دهه فجر رهایی ملت ایران از استکبار جهانی است

سید «سید کاظم حسینی المدواری» مهمترین فعالیت‌ها و اقدامات آموزش و پرورش شهرستان مهریز از دهه فجر ۹۸ تا دهه فجر ۹۹ را اعلام کرد و گفت: دهه فجر فصل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و رهایی ملت ایران از یوغ ستم شاهی و استکبار جهانی است.
کد خبر: ۴۳۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ - 30January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «سید کاظم حسینی المدواری» مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز به مناسبت فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گزارشی از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های انجام شده آموزش و پرورش شهرستان را از دهه فجر سال ۱۳۹۸ تا دهه فجر ۱۳۹۹ را بیان کرد.

حسینی با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و تبریک پیشاپیش این ایام فرخنده گفت: دهه فجر فصل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و رهایی ملت ایران از یوغ ستم شاهی و استکبار جهانی است و این دهه فرصتی مغتنم برای تقویت اعتماد عمومی و تبیین درست دستاورد‌های نظام است.

وی خاطر نشان کرد: مردم باید در جریان دستاورد‌ها و خدمات نظام و دولت قرار گیرند و باید با تشریح فعالیت دستگاه‌های خود برای آحاد جامعه، زمینه ارتقای اعتماد و مشارکت مردم در برنامه‌ها و راهبرد‌های نظام اسلامی را فراهم کنیم و اکنون که چهل و دوبهار از عمر پربرکت انقلاب اسلامی سپری شده است و ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن میگیریم، ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزنده جامعه فرهنگی و دانش آموزی شهرستان فعالیت‌ها و اقدامات آموزش و پرورش شهرستان مهریز از دهه مبارک فجر ۹۸ تا دهه مبارک فجر ۹۹ در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

وی با تقدیر از تلاش‌های خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: از دهه مبارک  فجر ۹۸ تاکنون ۳ پروژه با ۱۲ کلاس درس با زیربنای ۲۵۲۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال تحویل آموزش و پرورش مهریز شده و ۶ پروژه با ۶۰ کلاس درس نیز هم اکنون در شهرستان با مشارکت خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی مدارس استان یزد در دست ساخت است و ۱۱۵۰۰ متر مربع زمین به فضای آموزشی شهرستان اضافه شده است.

وی افزود: به مناسبت ایام مبارک دهه فجر در بهمن ماه امسال، یک پروژه آموزشی به ظرفیت ۳ کلاس درس و با متراژ ۱۲۰۰ مترمربع و به ارزش ریالی ۳۵ میلیاردریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. همچنین استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی ۱۸ کلاس درس به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر آموزش و پرورش مهریز افزود: اجرای ۱۸۰۰ متر مربع ایزوگام، ۳۵۰۰ متر مربع بتن ریزی حیاط و تأمین ۴۰۰ متر موزائیک جهت مدارس نیز انجام شده است.

حسینی ادامه داد: تحصیل ۲۰ مورد سند از املاک آموزش و پرورش و اقدام جهت تحصیل ۴۰ مورد دیگر، مستند سازی ۲۲ مورد از املاک فاقد مدرک آموزش و پرورش، پیگیری و اقدام جهت انتقال مالکیت و تحویل از راه و شهر سازی، بنیاد مسکن و منابع طبیعی به آموزش و پرورش نیز در این مدت یکساله صورت گرفته است.

وی صدور احکام رتبه بندی برای ۲۱۰ فرهنگی، صدور احکام بازنشستگی برای ۶ نفر و جذب ۱۹ نفر از طریق آزمون استخدامی را  از مهمترین اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش مهریز در حوزه امور اداری عنوان نمود.

وی افزود: پرداخت سیصد و پنجاه میلیون ریال به بیماران صعب‌العلاج فرهنگی و دانش آموز، انجام اقدامات لازم جهت ثبت نام ۱۸۳ نفر از فرهنگیان فاقد مسکن، معرفی ۳۶۰ نفر از فرهنگیان برای اخذ وام  ۱۸  درصد  به بانک ملی  بدون محدودیت به مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال، اعطای ۸۸ فقره وام مرابحه ۱۰ میلیون ریالی به مبلغ ۸۸۰ میلیارد ریال به فرهنگیان شهرستان و توزیع ۳۵۰۰ بسته کاغذ با اعتبار‌ی بالغ بر ۷۵۰ میلیون  ریال برای مدارس را از دیگر اقدامات مهم انجام شده  در حوزه رفاهی و پشتیبانی است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و نیز عدم دسترسی تعداد ۵۰۷ نفر از دانش آموزان نیازمند شهرستان به گوشی همراه و تبلت جهت شرکت در کلاس‌های مجازی با مشارکت خیرین ۱۳۰ دستگاه گوشی همراه خریداری و بین دانش آموزان توزیع شد و سپس با راه اندازی پویش آنلاین سازی دانش آموزان آفلاین توسط جمعی از فعالین مجازی شهرستان تاکنون مبلغ ۹۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال جمع آوری شده که با این مبلغ ۳۲ عدد گوشی خریداری و بین دانش آموزان فاقد گوشی توزیع شد.

مدیر آموزش و پرورش مهریز با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه معاونت آموزشی مدیریت گفت: کسب ۲۴ رتبه زیر هزار در کنکور سراسری، برگزاری آزمون‌های سنجش علمی در دو مرحله آموزشگاهی و شهرستانی، برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی در ۶ محور در دو مرحله آموزشگاهی و شهرستانی، تقدیر از دانش آموزان المپیاد‌های علمی، جشنواره خوارزمی و پیشرفت تحصیلی و تقدیر از دو سوم همکاران در سطح شهرستان، برگزاری  جلسات توجیهی  آموزشی ویژه مدیران و معلمین برای آمادگی همکاران در آموزش‌های مجازی، برنامه ریزی برای تولید محتوا به خصوص تهیه محتوا برای فضای مجازی در تمامی مقطع‌های تحصیلی، برگزاری آزمون‌های سنجش  پیشرفت تحصیلی (فنی و نظری) از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه آموزشی شهرستان است.

هم چنین برگزاری آزمون‌های علمی کاربردی، علمی و  عملی، کسب رتبه‌های استانی و راهیابی به آزمون کشوری اجرای طرح جهاد علمی در دو دبیرستان، اجرای تعالی مدیریت در ۳ دبیرستان، انتخاب دانش آموز دبیرستان صدرا به عنوان برگزیده کشوری و نیز انتخاب مدیر دبیرستان دور دوم دخترانه صدرا شهرستان به عنوان مدیر برتر استانی، کسب رتبه اول آزمون‌های نهایی در هنرستانی فنی و حرفه ای، کسب رتبه دوم آزمون‌های نهایی در مدارس صدرا، تقدیر از دانش آموزان المپیاد‌های علمی، جشنواره خوارزمی و پیشرفت تحصیلی، تقدیر از برترین‌های کنکور، برگزاری بیش از ۴۰ ساعت  کارگاه مهارتی توسعه شایستگی معلمان در مقاطع متوسطه دوره اول، دوم و فنی حرفه‌ای و کاردانش در راستای توانمند‌سازی و ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان و کیفیت‌بخشی به فرایند آموزش از دیگر فعالیت‌های حوزه آموزشی مهریز است.

وی با اشاره به اقدامات دیگر در این شهرستان افزود: توزیع تجهیزات کارگاهی در هنرستان‌های شاخه فنی، حرفه‌ای و کاردانش شهرستان، اجرای جشنواره نوجوان خوارزمی در ۱۰۰% مدارس دوره اول متوسطه، اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه در ۱۰۰% مدارس دوره اول متوسطه، اجرای برنامه وِیژه مدرسه (طرح بوم) در ۵۰% مدارس دوره اول متوسطه، افزایش ۲۰% مدارس مجری طرح ایران مهارت، اجرای آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در شهرستان، سنجش مهارت‌های علمی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه با هدف کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزش، انعقاد تفاهم‌نامه شاخص‌های آموزشی، پرورشی و... با کلیه مدارس نمونه دولتی متوسطه شهرستان، اجرای دوره‌های آموزشی تدوین برنامه عملیاتی مدارس بر اساس مدل تعالی مدیریت درتمامی مدارس نمونه دولتی متوسطه شهرستان، اجرای طرح بازارچه‌های مهارت و کارآفرینی دانش‌آموزی در تمامی مدارس نمونه دولتی و شبانه روزی متوسطه، اجرای طرح خود اتکایی (آموزش یک مهارت) در تمامی مدارس شبانه روزی، راهیابی شش طرح از دانش آموزان و فرهنگیان عضو پژوهشسرای دانش آموزی مهریز به مرحله کشوری جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی و طراحی اپلیکیشن پژوهشسرای دانش آموزی شهرستان مهریز (باشگاه مجازی دانش پژوهان جوان مهریز) نیز از اقداماتی است که صورت گرفته است.

حسینی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی گفت: امسال با توجه به برنامه غیر حضوری بودن مدارس بیش از ۴۵۰۰ نفر از دانش آموزان در مسابقات فرهنگی و هنری و قرآن و عترت باهم به رقابت پرداختند. در این مسابقات که در ۶۸ رشته مسابقه فرهنگی و هنری و نیز بیش از ۴۰ رشته قرآنی برگزار شد دانش آموزان برتر به مسابقات شهرستان و نیز به مرحله استان راه پیدانمودند. سهم حائزین رتبه در مسابقات قرآن و عترت مرحله استان ۴۱ نفر دانش آموز بود که ۵ نفر از دانش آموزان توانستند در کشور نیز حائز رتبه شوند.

وی افزود: در جشنواره نوغلامان حسینی نیز دانش اموز مهریزی توانست برگزیده کشوری شود. در مسابقات فرهنگی هنری سهم برگزیدگان دانش آموزی شهرستان  در مرحله  استانی ۸۶ نفر دانش آموز  و ۱ نفر برگزیده کشور داشتیم. در مسابقات دانایی توانایی (کتابخوانی) ۵ نفر از دانش آموزان مهریزی توانستند رتبه‌های برگزیده استان را جذب نموده که دو نفر از آنان  نیز در مسابقات کشوری حائز رتبه شدند.

وی ادامه داد: در جشنواره کالای ایرانی ۱ نفر از فرهنگیان و سه نفر از دانش موزان حائز رتبه کشوری شدند. همچنین در مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری نیز ۲۴ نفر از دانش آموزان در مرحله استان حائز رتبه شدند. در مسابقات ورزشی نیز تیم فوتسال فرهنگیان در مسابقات ادارات استان توانست رتبه سوم را کسب کرده و دانش آموزان در مسابقات دو و میدانی در استان ۱ مدال طلا، ۲ برنز و ۱ مقام سومی تیمی را  کسب کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار