تروریسم داخلی در آمریکا و مجازات برای رنگین پوستان

در میان درخواست‌ها برای وضع قوانین سختگیرانه پس از حمله به کنگره، تحقیقات نشان می‌دهد اقدامات مربوط به خشونت سفیدپوستان معمولا بیشتر شامل حال سیاه پوستان می‌شود.
کد خبر: ۴۳۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳ - 30January 2021

تروریسم داخلی در آمریکا و مجازات برای رنگین پوستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، از زمان حمله خشونت بار به «کپیتال هیل»، کارشناسان امنیت ملی آمریکا و دیگر افرادی که از آنچه اتفاق افتاده وحشت زده شده اند، خواستار وضع قوانین و سیاست‌های جدید برای مجازات افراد درگیر شده اند.

به گزارش «مارشال پراجکت»، یک انجمن متشکل از بیش از ۱۴ هزار نفر از عوامل فعلی و سابق «اف بی آی»، از کنگره درخواست کرده است تا تروریسم داخلی را به عنوان یک جرم جداگانه فدرال در نظر بگیرد تا پیگرد قانونی آن آسانتر باشد.

اما برخی گروه ها ابراز نگرانی کرده اند که اقدامات جدیدی که در واکنش به شورش «کپیتال هیل» اعمال شود، ممکن است مجازات بیشتری برای افراد سیاه پوست بیش از سفیدپوستان که در آن شرکت کردند را به دنبال داشته باشد؛ درست مانند قوانینی که پس از بمبگذاری شهر اوکلاهما و قتل عام دبیرستان کلمباین، تصویب شد.

«اسکات هچینگر»، بنیانگذار و مدیر یک سازمان ملی حمایت از مردم در آمریکا، می‎گوید «دادن اختیارات بیشتر به دادستان‌ها و استفاده از فشار برای مجازات کسانی که در ماجرای کپیتال هیل درگیر بوده اند، منجر به محاکمه افراد غیر سفیدپوست فقیرتر خواهد شد.»

حتی قانون جرایم ناشی از تنفر، که به طور خاص برای کمک به تعقیب جنایات ناشی از برتری طلبی سفید پوستان و سایر اشکال تعصب طراحی شده است، می‌تواند تاثیر منفی متفاوتی بر گروه‌های اقلیت داشته باشد.

طبق آمار وزارت دادگستری آمریکا در سال ۲۰۱۹، سیاه پوستان تقریبا ۱۳ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، اما احکام حدود ۲۴ درصد از جرایم ناشی نفرت برای این افراد صادر شده است.

برعکس، سفیدپوستان ۶۰ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند، اما با کمتر از ۵۳ درصد اتهامات مربوط به جرائم ناشی از نفرت روبرو بودند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار