مسئول سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی:

بخشی از گفتمان انقلاب اسلامی برگرفته از متون ادبی است

محسن صابر گفت: بخشی از گفتمان اسلام، شیعه و انقلاب اسلامی برگرفته از شعر و متون ادبی شاعران و ادبای ایران اسلامی است.
کد خبر: ۴۴۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶ - 31January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در آستانه ولادت حضرت صدیقه کبری (س) و ولادت امام خمینی (ره) و فرارسیدن دهه فجر، محفل شاعران آئینی و انقلابی به همت محفل ادبی رواق ادب با حضور حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، «محسن صابر» مسئول سازمان بسیج مداحان استان خراسان رضوی در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد.

محسن صابر ضمن تبریک فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) اظهار داشت: جامعه مداحان استان باعث افتخار خراسان رضوی در سطح کشور هستند.

وی با اشاره به جایگاه و اثر بخشی شعر در جامعه گفت: بخشی از گفتمان اسلام، شیعه و انقلاب اسلامی، برگرفته از شعر و متون ادبی شاعران و ادبای ایران اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان خراسان رضوی دوران انقلاب اسلامی را دوران رویش‌های شعر و شاعری در حوزه اهل بیت (ع) عنوان کرد و ادامه داد: تمامی متون و محتوای تولید شده در عرصه مدح اهل بیت و قیام سیدالشهدا (ع) تا قبل از پیروزی انقلاب با محتوای تولید شده بعد از انقلاب برابری می‌کند.

وی در پایان با اشاره به منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نشر سیره سردار شهید سلیمانی، تولید محتوا و اشعار را با موضوع مکتب سردار سلیمانی و انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار داد.

تاثیر شعر و شاعران در پیروزی انقلاب اسلامی انکار نشدنی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در این محفل صمیمی ابراز داشت: امسال برنامه‌های ایام الله دهه فجر با طلیعه ذکر و مدح اهل بیت (ع) و ذکر حضرت زهرا (س) آغاز شد و این امر تیمن و فیض این ایام را دو چندان کرده است.

وی ادامه داد: جایگاه و تاثیر شعر، شاعران و مداحان در پیروزی انقلاب اسلامی انکار نشدنی است و یکی از ارکان نیل به اهداف انقلابی و آگاهی و بصیرت مردمی در دوران طاغوت، مداحان و اشعار شاعران انقلابی بود.

سبزیان با ابراز خرسندی از میزبانی شاعران و مداحان و پیرغلامان اباعبدالله (ع) در اولین روز از دهه مبارک فجر در محفل ادبی رواق ادب در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) گفت: این جلسه با هدف احترام و قدرشناسی از جایگاه ارزشمند نورانیان زمینی و مداحان و شاعران انقلابی برگزار شده است.

در ادامه این مراسم تنی چند از شاعران آئینی استان به قرائت اشعار خود در مدح حضرت زهرا (س) و پیروزی انقلاب اسلامی پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار