حجت‌الاسلام طائب در همایش فجر انقلاب:

تفکر مذاکره و سازش به آخر خط رسیده است/ دشمنان به دنبال ایجاد فاصله میان ملت و امام‌الحق هستند

فرمانده قرارگاه عمار گفت: تفکر مذاکره و سازش به آخر خط رسیده است و به فضل خدا و به برکت خون پاک شهدا، قرن جدید مصادف با آغاز عصری جدید در مسیر پیشرفت و تعالی نظام اسلامی است.
کد خبر: ۴۴۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶ - 01February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همایش بزرگ بصیرتی «فجر انقلاب» به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و به یادبود شهید امیر سرتیپ  «علی اکبر ذونعمت کرمانی» با حضور حجت‌الاسلام «مهدی طائب» فرمانده قرارگاه عمار و آحاد مردم مشهد در مسجد موسی ابن جعفر (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام طائب در این مراسم به ترسیم خط سیر جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن همواره تمام تلاش خود را بر این هدف متمرکز کرده است که میان مردم و امام‌الحق افتراق ایجاد کند. جریان باطل همواره هوشیار است تا جایگاه امامت را دچار خدشه و آسیب کند و این ماجرا از داستان حزن‌آلود کوچه و تعدی متجاوزان آغاز می‌شود و تا فتنه‌ افکنی برخی عناصر وابسته به دشمن در داخل کشور در سال‌های اخیر ادامه دارد.

وی افزود: هنگامی‌که درب خانه فاطمه زهرا (س) به آتش کشیده شد، مهاجمین تنها مترصد جلب بیعت علی بن ابی‌طالب (ع) نبودند بلکه به این امید به معرکه آمدند که علی (ع) شمشیر بکشد تا علاوه بر خودش، حسنین را هم به قتل برسانند و شجره طیبه امامت را منقطع کنند. در نمونه دیگر باید به این اشتباه بزرگ سیاسی و جریان شناسانه اشاره کرد که ما ترورهای ضدانقلاب در سال‌های ابتدایی پس از انقلاب و ترور شهیدان سلیمانی و فخری‌زاده را ترور کور می‌نامیم در حالی‌که این حذف فیزیکی در نهایت هوشیاری و شناخت اتفاق می‌افتد و شیطان‌صفتان با آگاهی کامل، چهره‌های مؤثر جبهه حق را شناسایی و ترور می‌کنند تا شاخه‌های پربار این شجره طیبه را قطع نمایند.

طائب با بیان اینکه اثبات ادعای ولایتمداری و حمایت از امام‌الحق با مجاهدت در سختی‌ها ممکن می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر مشاهده کردید که کسی به حضرت سیدالشهدا (ع) ابراز ارادت کرد و ندای «یا لَیتَنا کُنّا مَعَک» سر داد، گرچه خوب است اما بدیهی است که با یک روضه و سینه‌زنی ساده نمی‌توان عیار این علاقه و ولایتمداری را تشخیص داد اما اگر مشاهده کردید که کسی به حضرت سیدالشهدا (ع) ابراز ارادت کرد، ندای «یا لَیتَنا کُنّا مَعَک» سر داد و علاوه بر آن، برای اثبات علاقه و محبت خود حاضر است که از حرم عقیله بنی‌هاشم دفاع کند و گلو به تیغ تکفیری‌ها بسپرد، در این صورت می‌توانید باور کنید که این مصداق عملی و حقیقی ولایتمداری است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس همیشه بیشترین فشار دشمن در شرایطی بود که رزمندگان اسلام قصد انجام عملیات آفندی برای بازپس‌گیری مناطق اشغال‌شده را داشتند ولذا آتش مداوم، همه‌جانبه و نفس‌گیر خود را بر مواضع نیروهای ما داشتند تا رزمندگان جبهه حق را از تصمیمشان منصرف کند. امروز هم جمهوری اسلامی در آستانه اجرای حساس‌ترین عملیات در ۴۰ سال اخیر است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده بودند که خرمشهرها در پیش است، با اجرای این عملیات خرمشهر بعدی ما که تحقق دولت اسلامی است، فتح خواهد شد.

فرمانده قرارگاه عمار ضمن اشاره به وضعیت بحرانی دشمنان جمهوری اسلامی در شرایط فعلی تصریح کرد: امروز ایالات‌ متحده دیگر توان آغاز کردن جنگ جدیدی را ندارد چراکه جبهه درگیری‌های خود را در منطقه ما به ‌قدری گسترده کرده است که امکان باز کردن یک جبهه درگیری جدید و پشتیبانی کافی از آن را در هیچ نقطه از این عالم ندارد؛ بر همین اساس به اذعان بسیاری از تحلیلگران حوزه علوم استراتژیک، سیاست‌های مداخله‌جویانه و تهاجمی ایالات‌متحده امروز تبدیل به بزرگ‌ترین نقطه‌ ضعف این کشور شده است و البته بحران امروز آمریکا که باعث شده تا پایتخت این کشور به یک پادگان نظامی کامل تبدیل شود و خواب راحت به چشم ساکنان کاخ سفید حرام باشد، به خاطر همین ناکارآمدی و فروپاشی درونی است.

وی تأکید کرد: با همه این تفاسیر و در حالی‌که دشمن جمهوری اسلامی امروز در بدترین شرایط خود بسر می‌برد، باز هم عده‌ای در داخل کشور هستند که نه‌تنها برای کارنامه سازش‌کارانه خود ابراز پشیمانی نمی‌کنند بلکه همچنان بر این موضع غلط پافشاری می‌کنند که این‌طور القا می‌کنند که نجات کشور فقط درگرو مذاکره و تفاهم با آمریکاست و در این شرایط، باید از مذاکره جویان پرسید که چطور از دولت بایدن انتظار کمک دارید درحالی‌که آن‌ها حتی توان حفظ کردن امنیت خود را هم ندارند و واشنگتن و کاخ سفید را به یک سنگر دفاعی در شرایط جنگی تبدیل کرده‌اند.

طائب در انتها ابراز امیدواری کرد: امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که تفکر مذاکره و سازش به آخر خط رسیده است و عده‌ای که برای ثابت کردن لزوم مذاکره، سعی در نابودکردن توانمندی‌ها و سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت کشور دارند، باید بدانند که به فضل خدا و به برکت خون پاک شهدا، قرن جدید مصادف با آغاز عصری جدید در مسیر پیشرفت و تعالی نظام اسلامی است و افق‌های پیش‌رو با تصدی همه مسئولیت‌ها با جوانانی لایق، توانمند و انقلابی بیش‌ازپیش در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار