تجدید بیعت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با آرمان‌های امام خمینی (ره)؛

اوحدی: تمدن نوین اسلامی در بستر ترویج فرهنگ شهادت و مکتب شهید سلیمانی محقق می‌شود

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه ۱۲ بهمن با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد.
کد خبر: ۴۴۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵ - 31January 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و در آستانه چهل‌ودومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مرقد امام خمینی (ره)، یاد و نام بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در مراسم یوم الله ۱۲ بهمن ماه و آغاز دهه مبارک فجر که با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهیدپرور برگزار شد حضور یافت.

وی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت دهه مبارک فجر پرداخت و اظهار داشت: یادواره «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» گرامیداشت ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده در دهه مبارک فجر در سراسر کشور برگزار خواهد شد و کنگره ملی «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» نیز روز ۲۲ اسفند ماه مصادف با روز شهید برگزار می‌شود.

معاون رییس جمهور افزود: مراسم میهمانی لاله‌ها در ۱۹ هزار گلزار مطهر شهدای سراسر کشور روز پنجشنبه ۱۶ بهمن برگزار می‌شود. این مراسم در گلزار مطهر شهدای بهشت زهرا (س) تهران به عنوان نماد ملی، در گلزار مطهر شهدای کرمان به عنوان گلزار شهدای ویژه، در گلزار مطهر شهدای شهرستان بوکان استان آذربایجان غربی به عنوان نماد گلزار شهدای اهل تسنن با ۳۵۳ شهید، در گلزار مطهر شهدای روستای روئین شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی با ۳۱ شهید به عنوان نماد گلزار شهدای روستایی و در گلزار شهدای کلیمی با حضور مسئولان کشوری و مقامات مذهبی ادیان توحیدی به عنوان نماد گلزار پیروان ادیان توحیدی کشور برگزار می‌شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در دهه فجر امسال از ۲۲ هزار خانواده معظم شهید توسط مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل خواهد شد و رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب بسیار زیبا با محتوای شهیدان فعال در انقلاب اسلامی و برگزاری جشنواره فیلم ایثار از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت دهه فجر است.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای ویژه برنامه‌های پیش بینی شده هدف والای رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که چله دوم انقلاب متشکل از سه کلید واژه خودسازی، جامعه پردازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، تحقق یابد.

اوحدی در پایان تأکید کرد: هدف ایران اسلامی فتح قله گام دوم انقلاب اسلامی یعنی ایجاد تمدن نوین اسلامی از بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه اقتدار امروز ملت ایران برآمده از مقاومت و ایستادگی است، گفت: اگر ایستادگی نبود، ملت ایران در این جایگاه عزت و اقتدار قرار نداشت. امروز دنیای اسلام رهبری صالح خود را شناخته است. اقتدار جبهه مقاومت و ایران و ملت اسلام برآمده از این حقیقت است. این ثمره گام برداشتن در راهی است که قرآن فراروی ما گذاشته است.

وی افزود: اصلی‌ترین پیامد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مقابله سازمان یافته با منافع نامشروع و زیاده خواهانه آمریکا و نظام سلطه است و در این راه با قدرت ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد. اقتدار امروز ملت ایران برآمده از مقاومت و ایستادگی است و اگر ایستادگی نبود، ملت ایران در این جایگاه عزت و اقتدار قرار نداشت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار