کارگردان نمایش «زهی خیال باطل» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تولد تا مرگ داعش را به تصویر کشیده‌ایم/ رشادت‌های سردار سلیمانی همواره دغدغه من بوده است

سید مهرداد کاووسی حسینی با تاکید براینکه نمایش «زهی خیال باطل» با بیان اینکه تولد تا مرگ داعش را به تصویر کشیده‌ایم، گفت: در این نمایش از طریق اسطوره‌ها متصل به شهادت و شخصیت والای سردار سلیمانی شدیم.
کد خبر: ۴۴۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ - 01February 2021

«سید مهرداد کاووسی حسینی» کارگردان نمایش «زهی خیال باطل» حاضر در بخش سرباز انقلاب سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به قصه این نمایش اظهار داشت: داستان این نمایش در فضای مضحکه داعش صورت می‌گیرد. ما در نمایش «زهی خیال باطل» از تولد تا مرگ داعش را به تصویر کشیده‌ایم و در انتها تصویری از شهادت سردار سلیمانی را نمایش دادیم. 

وی در ادامه به فرم اجرای نمایش «زهی خیال باطل» اشاره کرد و گفت: فرم محتوا ملودی حرکت است و به صورت صامت اجرا می‌شود و تمام تصاویر با فرم‌های نمایشی صورت می‎گیرد.

حسینی اضافه کرد: نمایش از ابتدا با پیدایش داعش شروع می‌شود و سپس با رشد داعش و شست‌وشوی مغزی توسط اسرائیل، آمریکا و آل سعود و تصرف کشورهایی که داعش سمت آن‌ها رفته و خارج شدن این تصرف توسط نماد ایران که سردار سلیمانی است، ادامه می یابد و در انتها با به‎دار کشیده شدن داعش و صحنه شهادت حاج قاسم مستندوار به‌پایان می‎رسد.

«زهی خیال باطل» با کیفیت اجرا می‌شود/ از طریق اسطوره‌ها متصل به شهادت و شخصیت سردار سلیمانی شدیم

این کارگردان تئاتر با اعلام این خبر که نمایش «زهی خیال باطل» برای نخستین بار در جشنواره فجر نمایش خواهد داشت درخصوص کیفیت اجرای نمایش‌های اولی افزود: ویروس کرونا کمی کیفیت آثار را کاهش داده است اما قطعاً این موضوع درمورد نمایش ما صدق نخواهد کرد چراکه ما در هرمکانی که امکان نمایش داشتیم تمرین‌‎های زیادی را انجام داده‎ایم و تمام جزئیات را به‌خوبی تمرین کرده‌ایم و هیچ چیز برای نمایش کم نگذاشته‌ایم.

کاووسی حسینی ادامه داد: ما برای آمادگی که داریم بهتر و بیشتر از گذشته و شرایط خارج از بیماری کرونا آمادگی اجرای نمایش داریم و سعی می‎کنیم نمایشی درخور مخاطب اجرا کنیم و مخاطب عام را مدنظر قرار دهیم تا از نمایش ما لذت ببرند.

وی همچنین به اضافه شدن بخش سرباز انقلاب به جشنواره فجر اشاره و تاکید کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی ما در فضای شاهنامه‌خوانی و نقالی ورود کردیم و کارهای بسیاری تولید شد و از طریق اسطوره‌ها متصل به شهادت و شخصیت سردار سلیمانی شدیم. رشادت‌های سردار سلیمانی همواره دغدغه من بوده است و در این نمایش تلاش کردم یک کار فاخر را تولید کنم چراکه مقوله داعش نیز یک اتفاق مهم بود که نابودی آن به همت سردار ایجاد شد.

«زهی خیال باطل» با کیفیت اجرا می‌شود/ از طریق اسطوره‌ها متصل به شهادت و شخصیت سردار سلیمانی شدیم

کارگردان نمایش «زهی خیال باطل» شکل گرفتن یک بخش به عنوان سرباز انقلاب در جشنواره فجر را مهم دانست و افزود: همواره در طول تاریخ در کشورمان به اسطوره‌ها و افسانه‌ها بها دادیم و سردار سلیمانی نیز قطعاً یکی از قهرمانان و اسطوره‎های ایرانیان خواهد بود و لذا با اضافه شدن این بخش به جشنواره تئاتر فجر موافق هستم و خوشحالم این بخش امسال شکل گرفت و امیدوارم در سال‎های آینده نیز ادامه‎دار باشد.

کاووسی حسینی درباره زمان اجرای نمایش «زهی خیال باطل» گفت: این نمایش ساعت ۱۱ امروز دو‌شنبه در محل مترو میدان ولیعصر (عج) ایوان انتظار به نمایش درآمد و ساعت ۱۸:۳۰ در محل پهنه رودکی مقابل تالار وحدت نمایش اجرای عمومی خواهد داشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار