مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد:

یزد یکی از پایگاه‌های اصلی انقلاب اسلامی در ایران است

رئیس کمیته یزد، شهر میراث جهانی دومین کنگره ملی شهدای استان یزد گفت: یزد یکی از پایگاه‌های اصلی انقلاب اسلامی در ایران است و اتفاقات تاریخی که مرتبط با این رویداد بزرگ تاریخی است را برای علاقه‌مندان به تصویر می‌کشیم.
کد خبر: ۴۴۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ - 01February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سید «مصطفی فاطمی» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در نشست خبری کمیته یزد، شهر میراث جهانی که امروز در حسینیه سیدمحمدآقا با حضور اصحاب رسانه و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، از ایجاد محور گردشگری دفاع مقدس در شهر جهانی یزد خبر داد و اظهار کرد: یزد یکی از پایگاه‌های اصلی انقلاب اسلامی در ایران است و اتفاقات تاریخی که مرتبط با این رویداد بزرگ تاریخی است را برای علاقه‌مندان به تصویر می‌کشیم.

وی با بیان اینکه در همه کشور‌هایی که درگیر جنگ بوده‌اند تاریخ و خاطرات آن به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شناخته می‌شود، افزود: در کمیته گردشگری دفاع مقدس راهنمایان گردشگری که به تاریخ انقلاب اسلامی مسلط هستند حضور دارند که به دنبال آن گردشکران داخلی و خارجی یزد را در قالب انقلاب اسلامی می‌بینند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به اینکه کرونا تور‌های گردشگری دفاع مقدس یزد را مانند دیگر برنامه‌های این اداره کل تعطیل کرد، گفت: خیابان قیام تا مسجد حظیره به عنوان محور اصلی گردشگری دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

فاطمی ادامه داد: در مسیر گردشگری دفاع مقدس در محدوده بافت تاریخی مدرسه‌ای تاریخی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش مرمت و به عنوان موزه‌ی دفاع مقدس در مرکز شهر راه اندازی می‌شود.

رئیس کمیته یزد، شهر میراث جهانی دومین کنگره ملی شهدای استان یزد با اشاره به تولید محتوا در زمینه دفاع مقدس، افزود: راهنمایان گردشگری استان داستان‌های شهدا را به زبان‌های مختلف ترجمه و در فضا مجازی و در قالب بروشور در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار