نگاهی کوتاه به زندگی شهید «سیداحسان حاجی حتم‌لو»

«سیداحسان حاجی حتم‌لو» از شهدای مدافع حرم استان گلستان در روز چهارشنبه اول فروردین 1363 در گرگان به دنیا آمد و بهمن سال 1393 در حومه شهر حلب سوریه به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۴۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱ - 02February 2021

نگاهی به زندگی شهید مدافع حرم «سیداحسان حاجی حتم لو»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، «سیداحسان حاجی حتم‌لو» در روز چهارشنبه اول فروردین 1363‌ در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. پدرش از سادات حسینی تربت حیدریه و مادرش اهل گرگان است.

‌احسان عضو گروه تخریب تیپ 45 جوادالائمه، بارها به مناطق مرزی کشور و مبارزه با گروهای انحرافی پژاک و اشرار و نیز مناطق برون مرزی از جمله سوریه و لبنان انجام وظیفه کرده بود.

وی سرانجام در عصر روز دوشنبه 13 بهمن 1393 مصادف با دهه فجر انقلاب اسلامی همراه با دیگر همرزمانش با شعار (کُلُنا عَباسُکَ یا زینب) در حومه شهر حلب سوریه به آرزوی دیرینه‌اش رسید و جامه فاخر شهادت را برتن کرد.

همسر شهید می‌گوید: «مراسم عقدمان را در جوار مزار شهدای گمنام برگزار کردیم و نام فرزندمان را احسان قبل از تولد فرزندش انتخاب کرد. اگرچه چشمان پدر نتوانست تولد پسرش سیدمحمدطاها را نظاره‎گر باشد و شیرینی پدر شدن را لمس کند و پرتاب خمپاره و اصابت ترکش در سوریه موجب شهادتش شد.

بزرگ‌ترین آرزوی همسرم شهادت بود که این آرزو بعد از پنج سال و دو ماه از زندگی مشترک به اجابت رسید. مداومت به خواندن زیارت عاشورا و خواندن دو رکعت نماز حضرت فاطمه زهرا (س) بعد از هر نماز صبح از ویژگی‎های منحصربه فرد همسر شهیدم بود».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار