مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران:

هدف دشمن ترویج سبک زندگی غربی است/ تربیت بانوی تراز انقلاب

«فرشته پازوکی» با بیان اینکه ترویج سبک زندگی غربی و فروپاشی خانواده‌ها از اهداف دشمنان است، بر تربیت بانوی تراز انقلاب در جامعه تأکید کرد.
کد خبر: ۴۴۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳ - 03February 2021

هدف دشمن ترویج سبک زندگی غربی است/ تقویت بانوی تراز انقلاببه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «فرشته پازوکی» مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام (ره) و ایام دهه فجر خدمت به مردم و حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی را از اهداف بسیج دانست و تبیین، ترویج و نهادینه‌سازی گفتمان ولایت در حوزه زن و خانواده را با محوریت الگوی سوم را از اهداف بسیج جامعه زنان برشمرد.

ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه

وی افزود: تأکید بر هویت بخشی، حضور زنان با محوریت الگوی سوم، استفاده حداکثری از فضای مجازی در حوزه زن و خانواده، ورود در عرصه اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی بخصوص برای زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، توجه ویژه به سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده با محوریت مسجد و شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی با اولویت طلاق و مفاسد اخلاقی و اعتیاد از دیگر اهداف بسیج جامعه زنان است.

این مسئول با اشاره به اینکه بسیج جامعه زنان در سال‌های متمادی برنامه‌های متنوع در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، هنری، اجتماعی در بسیج محلات و اقشار فعالیت‌های چشمگیری داشته و دارد، گفت: جذب، آموزش، سازماندهی و تقویت بانوی تراز انقلاب نیز از دیگر فعالیت‌های این قشر است و تمام تلاش‌مان بر این است که هشت میلیون نیروی تراز انقلاب تربیت کنیم.

پازوکی با اشاره به فعالیت گردان‌های کوثر در حوزه امنیتی و بلایای طبیعی، فعالیت حلقه‌های صالحین در قالب نونهال، نوجوان، جوان، بزرگسال و میانسال، افزود: راه اندازی بازارچه‌های اقتصاد مقاومتی و تولیدات در منزل و در فضای مجازی، توانمندسازی کارآفرینان، راه‌اندازی مهد‌های قرآنی مربیان اسلامی و متون اسلامی، توانمندسازی مشاوران اسلامی، تربیت فرزند و همسرداری، تحکیم بنیان خانواده، کاهش اضطراب، افسردگی و استرس در شرایط کرونا، ترویج سبک زندگی فاطمی ایرانی اسلامی، تسهیل ازدواج جوانان، عفاف و حجاب از جمله فعالیت‌های خواهران بسیجی است.

این مسئول به اقدامات ارزشمند و انقلابی گروه‌های جهادی محله‌محور در پایگاه‌ها و خدمات رسانی در محله‌های آسیب دیده در بحث کرونا اشاره کرد و افزود: راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و گان و توزیع رایگان در بین قشر آسیب دیده، توزیع ۳۳۸ هزار و ۴۹۲ بسته معیشتی، ۱۶۷ هزار و ۳۱۳ مورد بسته بهداشتی و توزیع ۷ هزار و ۸۳۹ مورد بسته یلدایی و ۱۳۹ میلیارد و ۴۴۰ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۶۳۵ تومان کمک نقدی و غیرنقدی، تهیه ۸۳۸ مورد جهیزیه کامل، بیش از ۳ هزار پویش نذر خون به مناسبت‌های مختلف، تهیه ۸۳۶ مورد تبلت و گوشی همراه برای دانش آموزان، تهیه ۱۱ هزار و ۵۸۳ مورد لوازم التحریر، آزادسازی زنان جرائم غیرعمد و جشن در زندان‌های خواهر، تجلیل از پزشکان و پرستاران و پرداخت قبوض و توزیع غذای گرم گوشه‌ای از فعالیت‌های خواهران بسیجی است.

لزوم تقویت بانوی تراز انقلاب در همه عرصه‌ها

پازوکی با بیان اینکه در طول تاریخ ظلم و ستم بزرگی در حق زنان اتفاق افتاده است که بخاطر جهل و نادانی و زور و قدرت مردان به زنان بوده است، افزود: زن در زمان گذشته هیچ ارزش و مقامی نداشته و در زمان جاهلیت در عربستان دختران را زنده بگور می‌کردند و مایه ننگ خانواده و مردان می‌دانستند.

این مسئول بیان کرد: با ظهور اسلام و حضور رسول اکرم (ص) زن دارای ارزش و منزلت خاصی شده است و شاهد ظهور رفتار اسلامی و گفتمان سازی، احترام پیامبر نسبت به همسران و توجه به زنان در مسائل اقتصادی و مشارکت زنان در بیعت بودیم.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا با بیان اینکه زنان با تأسی به حضرت زهرا (س) بعد از انقلاب هویت خود را پیدا کردند و زنان، مادران، همسران شهدا و ایثارگر و بسیجیان نیز با تأسی به سیره رفتاری و عملی حضرت زهرا (س) نقش آفرینی کردند، به عبادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات جامعه ما کمرنگ شدن بُعد عبادی در زنان و مردان است و توجه به بعد عبادی مورد تأکید است.

این مسئول بیان کرد: ولایتمداری، نوع همسرداری، تربیت فرزندان و استقامت در مقابل مشکلات و معظلات، وارد شدن در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی از شاخصه‌های زندگی حضرت زهرا (س) است و اگر سبک زندگی فاطمی نبود شاید خبری از اسلام نبود و این سبک در بین بسیجیان الگو بوده و با همین مدل زندگی موفقی دارند.

پازوکی ادامه داد: امروز یکی از اهداف مهم دشمن ترویج سبک زندگی غربی، تجمل‌گرایی، بی‌عفتی، بی‌غیرتی و بی‌حیایی است و با این روش برای فروش ابزار و کالا‌های غربی و بر نظام سرمایه‌داری خود تأکید دارند.

وی با اشاره به اینکه هدف دشمن فروپاشی خانواده‌ها است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به الگوی سوم زن مسلمان «نه شرقی، نه غربی و بانوی تراز انقلاب» تأکید دارد که شاخصه‌های آن زن بودن، عفیف بودن، محجبه بودن، در متن و مرکز جامعه بودن، تحکیم خانواده، فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی است و نمونه بارز و مصداق عینی آن همسران و مادران شهدا و خواهران بسیجی هستند و باید در همه عرصه‌ها بانوی تراز انقلاب را تربیت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها