به مناسبت ایام‎الله دهه فجر صورت گرفت؛

آیین غبارروبی مزار شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) + تصاویر

آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) قم، عصر امروز با حضور جمعی از فرماندهان سپاه و بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲ - 04February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر ۱۴ شهید گمنام کوه خضر نبی (ع) قم، همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور «امیر جعفری» فرمانده ناحیه بسیج شهرستان قم، نمایندگانی از نیروی انتظامی و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، جمعی از بسیجیان حوزه‌های شهید باهنر، شهید رجایی و شهید بهشتی و سایر ارادتمندان فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام علی خدابنده لو، رابط نمایندگی، ولی فقیه در حوزه بسیج شهید بهشتی در سخنانی با تبریک ایام و اشاره به تاکید حضرت امام (ره) بر جمهوریت و اسلامیت نظام، اظهار کرد: اسلامی بودن نظام یعنی اینکه این نظام صاحب دارد و از خطر‌ها محفوظ می‌ماند.

وی افزود: نباید کاری کرد که از انقلاب اسلامی جز پوسته‌ای باقی نماند و همواره باید در حفظ و حراست از دستاود‌های انقلاب و خون شهدا کوشا باشیم.

خدابنده لو ادامه داد: خودسازی شهدا و نقش تربیتی مادران آنها، عوامل مهمی در ختم به شهادت شدن عاقبت آنهاست و هر کس خلاف منویات ولایت فقیه و آرمان‌های شهدای والامقام حرکت کند، محکوم به خسران و نابودی است.

وی تصریح کرد: الگوی جوانان در گام دوم انقلاب، به طور قطع شهدا هستند و باید آرمان‌های آن‌ها را مدنظر خویش قرار دهند.

در مراسم فوق، پس از مرثیه سرایی یکی از مداحان، قبور مطهر ۱۴ شهید گمنام کوه خضر نبی (ع) با گلاب و شاخه‌های گل، عطرافشانی و گلباران شد.

مشابه این مراسم، در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) و بقیع با خضور پرسنل سپاه و بسیج و لشکر هفده، گلزار شهدای شیخان و سوم خرداد با حضور کارکنان نیروی انتظامی و گلزار شهدای امام زاده ابراهیم (ع) و بهشت معصومه (س) با حضور پرسنل پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) برگزار شد.

گلزارهای شهدای روستایی نیز توسط بخشداری ها و دهیاری ها و با حضور مردم شهیدپرور عطرافشانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار