آیت‌الله جنتی تاکید کرد؛

لزوم تشکیل بسیج همگانی برای رسیدگی به محرومان جامعه

دبیر شورای نگهبان بر ضرورت رفع مشکلات و حوائج مردم تأکید کرده و موفقیت در این امر را مستلزم بسیج همگانی و همراهی مردم با مسئولین و دستگاه‌های خیریه دانست.
کد خبر: ۴۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ - 07April 2015

لزوم تشکیل بسیج همگانی برای رسیدگی به محرومان جامعه

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیتالله جنتی دبیر شورای نگهبان در دیدار جمعی از مسئولان و شخصیتهای حقوقی و حقیقی، مدیران و کارکنان نهاد شورای نگهبان که به مناسبت درگذشت همسر وی برگزار شد، ضمن اشاره به مصادیق عاقبت به خیری به توضیح شرایط و اسباب آن پرداخت.

وی با ذکر مصادیق تاریخی و شرح زندگانی اشخاصی مانند طلحه و زبیر به عنوان نماد عاقبت به شری و فضیل عیاض به عنوان مصداق عاقبت به خیری گفت: باید با توجه به حسن عاقبت، انسان به عنوان مهمترین دعا و درخواست از خداوند متعال عاقبت به خیری را طلب کند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه، به اسباب رسیدن به فرجام نیک از دیدگاه قرآن و روایات اشاره و افزود: به نظر من همانطور که از توجه به متن قرآن و روایات به دست میآید؛ انفاق، رسیدگی به ایتام و محرومان و رفع حوائج و نیازهای مردم نزدیکترین مسیر برای دستیابی به عاقبت به خیری است.

آیت الله جنتی در ادامه «تکریم» و «بزرگداشت» ایتام را علاوه بر رسیدگی ظاهری در تأمین خوراک، پوشاک و مسکن آنان، ضروری دانست.

وی افزود: انفاق از آن چیزی که مورد علاقه انسان است خواسته خداوند در قرآن کریم است. سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت ایشان علیهم السلام در امر رسیدگی به امور نیازمندان و محرومان بر پایه ایثار و نیز محرمانه نگه داشتن این کمکها و حتی عدم اطلاع فرد نیازمند از آن کمک و یاری، استوار بود.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: همانطور که خداوند در قرآن کریم فرموده است پاداش دنیوی و اخروی بسیاری برای کسانی که به نیازمندان، محرومین و ایتام رسیدگی میکنند در نظر گرفته شده است.

وی در پایان به ضرورت رفع مشکلات و حوائج مردم تأکید نمود و موفقیت در این امر را مستلزم بسیج همگانی و همراهی مردم با مسئولین و دستگاههای خیریه دانست.

گفتنی است در این دیدار حاضران ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر برای علما و خدمتگذاران به اسلام، برای همسر مکرمه آیت الله جنتی، طلب مغفرت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها