تحلیلگر مسایل سیاسی:

«بیانیه گام دوم» نشانه‌ای از نو شدن انقلاب اسلامی است

محمدصادق کوشکی بیانیه گام دوم انقلاب را نشان از نو شدن انقلاب دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب از نسل جوان خواسته‌اند ضمن آشنایی با انقلاب اسلامی و تاریخ آن، به صورت آگاهانه با انقلاب همراهی کنند.
کد خبر: ۴۴۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ - 07February 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، محمدصادق کوشکی تحلیلگر مسایل سیاسی در مصاحبه با «رادیو گفت‌وگو»با بیان اینکه بیانیه گام دوم در حقیقت یک دعوت نامه از سوی رهبر معظم انقلاب خطاب به نسل نوجوان و جوان امروز است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیانیه گام دوم انقلاب از جوانان می‌خواهد مسئولیت‌های خود در قبال انقلاب، جامعه و کشور را بر عهده بگیرند.

وی وجه تمایز بیانیه گام دوم را نسبت به دیگر پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب صریح ایشان به جوانان دانست و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهل سالگی تاریخ انقلاب اسلامی به دنبال این هستند که نسل جوان با شناخت تاریخ انقلاب، موضع خود را در قبال جمهوری اسلامی ایران مشخص کند و به تصمیمی که پدران آن‌ها در سال ۵۷ برای بهتر زیستن اتخاذ کردند، بیندیشند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با تصریح بر اینکه ماهیت جمهوری اسلامی ایران اجبار نیست، بیان کرد: این دعوت از سوی رهبری انقلاب که پرچمدار جامعه و انقلاب است اتفاق می‌افتد و این جایگاه مهم بیانیه گام دوم انقلاب را نشان می‌دهد.

وی ضمن یادآوری این موضوع که انقلاب ۱۳۵۷ محصول جوانان کشور در آن برهه بود، اظهار کرد: این جوانان چند سال بعد در دفاع مقدس از انقلاب و کشور خود دفاع کردند. وقتی آمار دفاع مقدس را مرور می‌کنیم، متوجه می‌شویم بیشترین آمار رزمندگان و شهدا متعلق به نوجوانان و جوانان بین ۱۵ تا ۲۲ سال بود. آن جوانان در سال‌های اخیر نیز همچنان پای کار انقلاب ایستاده اند.

این استاد دانشگاه بیانیه گام دوم انقلاب را نشان از آغاز فصل پوست اندازی و نو شدن انقلاب دانست و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از نسل جوان خواسته‌اند ضمن آشنایی با انقلاب اسلامی و تاریخ آن، به صورت آگاهانه با انقلاب اسلامی همراهی کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار