رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس:

لازمه تولید اثر هنری در حوزه دفاع مقدس ارتقاء سطح دانش و مهارت است

سرهنگ محمود سزاوار گفت: ارتقاء سطح دانش و مهارت لازمه خلق یک اثر هنری خوب است که می‌تواند نقش‌آفرینی موثرتری در راستای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل کنونی و آینده داشته باشد.
کد خبر: ۴۴۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ - 07February 2021

لازمه تولید اثر هنری در حوزه دفاع مقدس ارتقاء سطح دانش و مهارت استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سرهنگ «محمود سزاوار» رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی ترنم فتح ویژه یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح ضمن تبریک دهه فجر و روز نیروی هوایی اظهار داشت: ۱۹ بهمن به‌عنوان روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای همیشه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ماندگار خواهد بود.

وی جشنواره ترنم فتح را در ادامه برنامه‌های چهارمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس دانست و افزود: جشنواره ترنم فتح در جهت گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود. در این جشنواره شاهد حضور و استقبال بسیار خوب یگان‌های موزیک یگان‌های نیرو‌های مسلح بودیم که جا دارد از هنرمندان موزیک و فرماندهان ارجمند آن‌ها تقدیر و تشکر کنیم.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی افزود: یگان‌های موزیک نقش قابل توجهی در ایجاد روحیه نشاط و سلحشوری در جمع کارکنان نیرو‌های مسلح دارند که علاوه بر حضور در پادگان‌ها و پایگاه‌ها، با حضور در جمع مردم در مناسبت‌های مختلف هم نقش قابل توجهی دارند که انشالله این حضور و ارتباط مردمی روز به روز تقویت شود.

سزاوار حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را وظیفه همه بخش‌های نیرو‌های مسلح برشمرد و تاکید کرد: همه ما در هر سطح و تخصصی که در نیرو‌های مسلح هستیم وظیفه و رسالت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را داریم و باید در زنده نگه داشتن و جاودانه شدن این حماسه بزرگ سهیم باشیم.

وی کسب معرفت عمیق از دوران پرافتخار دفاع مقدس را لازمه فعالیت فرهنگی و هنری در این مسیر دانست و گفت: ارتقاء سطح دانش و مهارت لازمه خلق یک اثر هنری خوب است که می‌تواند نقش‌آفرینی موثرتری در راستای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل کنونی و آینده داشته باشد.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی به فعالیت‌های این سازمان در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: امسال سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در ادامه تلاش‌های موفق سال گذشته و با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فعالیت‌های خوب و چشم‌گیری داشته است.

سزاوار تصریح کرد: برگزاری جشنواره ملی فانوس که در بخش‌های هنر‌های نمایشی، تجسمی، موسیقی و سرود و فیلم و مستند برگزار شد با استقبال خوب هنرمندان جوان کشورمان روبه‌رو شد. جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام از دیگر برنامه‌های مهم این سازمان بود که امسال به‌مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور ۱۰۸ کشور جهان و بیش از ۲۸۰۰ اثر در حوزه دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد که هنرمندان جوان کشورمان در این رویداد درخشان ظاهر شدند.

وی گفت: امیدواریم در فعالیت‌های پیش‌رو با نگاه به آینده و بهره‌مندی از تجربیات گذشته بتوانیم در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قدم برداریم و تکلیف و رسالت خود را به نحو شایسته به‌انجام برسانیم و بتوانیم مفاهیم متعالی دفاع مقدس را به خوبی و شایستگی به نسل‌های امروز و فردا منتقل کنیم چراکه اقتدار و امنیت ایران اسلامی در این مهم نهفته است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها