تحلیلگر مسائل سیاسی کشور:

صدور انقلاب با آرمان استکبارستیزی و شهادت‌طلبی/ تشییع سردار سلیمانی انقلاب دوم مردم ایران شد

عباس حاجی‌نجار گفت: یکی از فرماندهان فلسطینی می‌گفت صدور انقلاب شما با اسلحه و تجهیزات نبود بلکه عقبه انقلاب ایران وجود مکتب و آرمان استکبارستیزی بود که متاثر از سیره شهادت‌طلبی معصومین علیهم‌السلام است.
کد خبر: ۴۴۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ - 08February 2021

صدور انقلاب با آرمان استکبار ستیزی و شهادت طلبی/ تشییع سردار سلیمانی انقلاب دوم مردم ایران شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جشن پیروزی انقلاب اسلامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور عباس حاجی نجار تحلیلگر سیاسی در مسجد فخریه برگزار شد.

حاجی نجار شرایط کشور را در ماه‌های اخیر پر اهمیت و همطراز با پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی دانست و اظهار داشت: صف‌بندی جدی سلطه‌گران امروز در مقابل نظام اسلامی سبب تشکیل جبهه متحد استکباری ضد ایران شده و این تکرار همان ارزش‌ها و ضد ارزش‌های اول انقلاب است.

وی افزود: حرف امروز نظام سلطه این است اولا ایران نباید توانمندی هسته‌ای داشته باشد. ثانیا از نفوذ منطقه‌ای ایران وحشت دارند و می‌خواهند جلوی آن را بگیرند، ثالثا نگران توسعه موشکی ایران هستند و به همین علت بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها را بر مردم ایران تحمیل می‌کنند. نظام سلطه با این سخت‌گیری به دنبال دست کشیدن ایران از اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: ریشه این مباحث به این برمی‌گردد که یک انقلاب ۴۲ سال استقامت داشته و با دادن ۲۴۰ هزار شهید و تحمل سختی‌ها، تحریم‌ها و... هنوز همان مشی اصلی انقلاب را دارد و در آن انحرافی ایجاد نشده است. سرمایه‌گذاری غرب برای تقویت جریان‌های غربگرای داخلی برای انحراف از مسیر انقلاب نتیجه نداد. اگر غرب‌گرا‌ها مسلط می‌شدند نیازی به مشکل هسته‌ای و بحث موشکی نبود.

حاجی‌نجار افزود: اینکه الان آمریکا تمام توانش را در حمایت از کشور‌های مرتجع منطقه به کار برده به این علت است که گفتمان این کشور‌ها آمریکا را تهدید نمی‌کند. حتی آخرین امکانات و تسلیحات روزشان را به آن‌ها می‌دهند چرا که از امثال سعودی و بحرین احساس خطر نمی‌کنند.

وی در تشبیه کلام امروز آمریکا نسبت به عربستان سعودی و تطبیق آن با رژیم سابق ایران افزود: آمریکا برای عربستان واژه گاو شیرده را به کار برده است. حال آنکه رژیم حاکم قبل از انقلاب بسیار بیشتر از کشور‌های مرتجع منطقه برای آمریکا گاو شیرده بود. امروز آمریکا با غارت این کشور‌ها و فروش تجهیزات در صدد چپاول منابع مالی آن‌ها و تقویت اقتصاد آمریکا است. قبل از انقلاب هم همین بود، در سال‌های ۵۴ و ۵۵ درآمد نفت به ۳۰ و ۴۰ میلیارد رسیده بود، با توجه به قیمت نفت ۲۵ میلیارد دلار خرج خرید تجهیزات از آمریکا مثل خرید سیستم راداری ایرباس و جنگنده اف ۱۴ شده بود و این به معنای تقویت ارتش ما نبوده بلکه تجهیز ارتش ایران برای بالابردن توان دفاع از منافع آمریکا در منطقه بود.

تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: در جلسه‌ای که سال ۸۵ با یکی از فرماندهان فلسطینی داشتیم، این فرمانده فلسطینی گفت می‌دانید انقلاب را چطور صادر کردید؟ ما تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران پنج جنگ با اسرائیل داشتیم که در همه شکست خوردیم، ولی با صدور انقلاب شما ورق برگشت. تا قبل از انقلاب ایران شهدای خود را شبانه و مخفیانه دفن می‌کردیم تا کسی مطلع نشود. ولی وقتی تشییع شهدای شما و اثر آن را در جامعه دیدیم ما هم با تاسی از این سیره آشکارا به تشییع شهدا پرداخته و از همان زمان تاکنون در هیچ جنگی شکست نخوردیم. این یعنی صدور انقلاب شما با اسلحه و تجهیزات نبود بلکه عقبه انقلاب ایران وجود مکتب و آرمان استکبار ستیزی بود که متاثر از سیره شهادت طلبی معصومین علیه السلام بود.

حاجی‌نجار اشاره کرد: تشییع جنازه سردار سلیمانی دنیا را به هم ریخت، به طوری که انقلاب دوباره‌ای متولد شد. مسولیت تاریخی نیرو‌های انقلاب در این شرایط کنونی این است که انتخابات پیش رو را تبدیل کنند به انتخاباتی برای شکل گیری یک دولت مقتدر اسلامی.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار