امام جمعه شیراز تأکید کرد؛

بهره‌گیری از تجارب صنعت دفاعی در جهت پیشرفت صنعتی کشور

آیت‌الله «دژکام» با اشاره به توانمندی کشور در حوزه صنایع دفاعی گفت: این توانمندی‌ها باید به مرور به سمتی برود که خود را در زندگی مردم و پیشرفت صنعتی کشور نشان دهد.
کد خبر: ۴۴۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ - 08February 2021

بالندگی ایران اسلامی از انقلاب شروع شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، آیت الله «لطف‌الله دژکام» امام جمعه شیراز در دیدار با فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان فارس و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل ضمن تبریک ایام الله دهه پرفروغ فجر، اظهار داشت: این جلسه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی حرم سوم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی برگزار شده است.

وی با اشاره به نحوه رابطه بین نظامیان و روحانیون، افزود: روحانیت اگر انگیزه‌های معنوی و الهی را در نظامیان تقویت کند، آن نیروی نظامی نقش خود را بهتر ایفا می‌کند؛ بنابراین این ارتباط که در جمهوری اسلامی ایران جلوه‌گری بیشتری کرده است، باید قدرش را بدانیم و درست پیش ببریم.

آیت الله دژکام ادامه داد: در فقه اسلامی داریم که حمایت از حاکم ظالم مسلمان حرام است، اما کنار آمدن با حاکم کافر بدتر از کنار آمدن با حاکم مسلمان ظالم است. امروز متأسفانه برخی‌ها به نحوی آمریکا و ارتباط با این کشور را ناجی ایران می‌دانند که مجالی برای هیچ راه دیگری باقی نمی‌گذارند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: ما قویاً اعتقاد داریم این کشور ملک امام زمان (عج) است و در چنین کشوری بن‌بست وجود ندارد و ما همه برای امام زمان (عج) می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم؛ وقتی صاحب همه ما او است، ارتباط معنویت با ارتش، لشکر و نظامیان واضح می‌شود.

وی عنوان کرد: الحمدالله در نظام جمهوری اسلامی نایب امام زمان (عج) فرماندهی می‌کند. همه ایستاده ایم به خاطر اینکه پرچم امام زمان (عج) در دستان رهبری است.

نماینده ولی فقیه در استان فاس گفت: بنابراین بازگشت عمق کار شما به حفظ مرز‌هایی است که متعلق به امام زمان (عج) است.

آیت الله دژکام با عنوان کرد: وقتی صحبت از دفاع از حرم ائمه معصومین (ع) می‌شود، دیدید که در کشور ما غوغا به پا کرد و خیل زیادی از جوانان برای دفاع از حرم داوطلب شدند و این اعتقاد جوان ما را نشان می‌دهد که حاضر است ۷۰۰ کیلومتر دورتر از مرز‌ها برود و برای اسلام بجنگد. فرماندهی، روح و حقیقت این وطن امام زمان (عج) است و برای این وطن در هر جای دنیا لازم باشد، می‌جنگیم.

وی اظهار کرد: این یک جهت معنویت و روحانیت کار شماست که به این مسئله باید افتخار کنید. این قضیه در نظام جمهوری اسلامی جلوه نهایی قبل از ظهور خود را پیدا کرده است؛ یعنی فرماندهی کل قوا در اختیار نایب الامام است و باید این موضوع را قدر بدانیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه کاری که روحانیت انجام می‌دهد، چیزی به جز سربازی نیست؛ یعنی یک روحانی کاری که انجام می‌دهد، اگر واقعی باشد و خدا بپذیرد سرباز است، افزود: اگر در خدمت امام زمان (عج) سربازی برای ما ثبت شود، بالاترین پاداش است و امیدوارم همه در این سربازی موفق باشیم و پیوند روحانیت و مراکز نظامی هر روز به این واقعیت خود که سربازی برای امام زمان (عج) است، نزدیک‌تر شود.

وی ادامه داد: این عمق قضیه است و در هر جلسه‌ای که برای نیرو‌های نظامی و انتظامی برگزار می‌شود، جا دارد به قسمتی از جهت معنوی سربازی در نظام جمهوری اسلامی پرداخته شود و این معنویت خاصی که سربازی دارد، هیچ جای دیگر پیدا نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: ارتباط کار نظامی با توسعه کشور است، تاریخ دنیا را اگر بررسی کنید، می‌بینید هر جا که کشوری رشد داشته و توسعه پیدا کرده در تاریخش می‌بینید کار نظامی و صحنه جنگ سنگینی را پشت سر گذاشته است و جنگ از یک طرف بلا هست، اما از طرفی آغاز رشد و توسعه و شور حرکت در یک کشور است.

وی گفت: در‌ مسیر توسعه کشور‌ها جنگ و کار نظامی ظاهرش خراب شدن است، اما در واقع آغاز یک بالندگی جدید است. بالندگی ایران اسلامی از همین انقلاب و ایستادن در مقابل دشمن و جنگ شروع شده است، اما امروز می‌بینید که همین موشکی که چند روز پیش آزمایش شد و به خوبی در مدار قرار گرفت، حاصل کار مجموعه‌های نظامی ما بود.

آیت الله دژکام ادامه داد: وقتی این موشک در مدار ۵۰۰ کیلومتری قرار گرفت، یعنی ما به دنیا اثبات کردیم که هیچ کشوری نمی‌تواند مانع پیشرفت ما شود. آن‌ها ما را تهدید می‌کردند که می‌زنند و کاری از ما برنمی‌آمد، اما امروز هیچ جا از جمله کاخ سفید در امان نیست از اینکه اگر موشک زدند در مقابل موشک بخورند.

وی گفت: این‌ها حرف‌هایی است که آغاز آن توسعه بزرگ است و رهبری در ادامه کلیدی به ما داد و فرمود کسی که می‌تواند موشک نقطه‌زنی تولید کند که برد آن هزار و ۸۰۰ کیلومتر است، پس می‌تواند خودرو هم تولید کند و این توسعه است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند برخی فرصت‌سوزی می‌کنند، گفت: این فرصتی است که نصیب ملت ما شده به برکت تلاش‌هایی که شما کردید و مدیران اجرایی باید فرصت را قدر بدانند و فضا را باز کنند تا این قدرتمندی‌ها معطل نماند.

آیت الله دژکام تصریح کرد: این کار را شروع کرده ایم، اما ظرافت مدیران اجرایی کشور را می‌خواهد، میدان کار و توسعه باید باز باشد و ان‌شاءالله شما نظامیان تجربیات خود را در عرصه فناوری و تکنولوژی در ابعاد مختلف مثل قطعه‌سازی، عرصه‌های الکترونیک و... به میدان بیاورید و این توانمندی‌ها باید به مرور به سمتی برود که خود را در زندگی مردم و پیشرفت صنعتی کشور نشان دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار