برادر شهید سرداری در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

همواره توصیه به حضور در مساجد و جبهه‌ها می‌کرد/ حال و هوای روزهای دفاع مقدس دارم

بردار شهید تازه شناسایی شده با بیان اینکه امروز با بازگشت پیکر برادرم حال و هوای روزهای دفاع مقدس را دارم، گفت: او همواره به ما توصیه می‌کرد که در مساجد حضور داشته باشیم و از جبهه‌های جنگ که مظهر بی‌ریایی و عشق به خدا بود، غافل نشویم.
کد خبر: ۴۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ - 07April 2015

همواره توصیه به حضور در مساجد و جبهه‌ها می‌کرد/ حال و هوای روزهای دفاع مقدس دارم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، هویت پیکر مطهر شهید «حمدالله سرداری» بعد از گذشت 31 سال از شهادتش شناسایی شد. هویت پیکر مطهر این شهید که طی عملیات تفحص برون مرزی توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده بود، شناسایی و به زادگاهش در شهر اردبیل منتقل شد.

"فرشاد سرداری" جانباز و برادر شهید در گفتوگو با دفاع پرس درباره حال و هوای خود و خانوادهاش از پیدا شدن پیکر پاک مطهر برادرش گفت: اول از همه ظهور آقا امام زمان(عج) را از خداوند خواستارم و خدا را شاکر و خوشحال هستم که برادرم برگشته و چشم انتظاری خانوادهام به پایان رسیده است.

سرداری افزود: امروز حال و هوای جبهه را دارم، چون که من و بردار شهیدم و 5 برادر دیگرم با هم در جبههها بودیم و گاهی میشد که همه برادرها با هم در منطقه بودیم و علیه دشمن میجنگیدیم.

برادر شهید خاطرنشان کرد: ما 10 برادر و 3 خواهر بودیم که سه برادرم جانباز هستند و یک برادرم شهید شده و یکی هم فوت شده است.

وی درباره شخصیت اخلاقی شهید اظهار کرد: برادرم روحیه عالی، شجاعت و پشتکار داشتند و ما را سفارش به حضور در مسجد میکرد. او که از من 2 سال بزرگتر بود همیشه میگفت در جبههها بی ریایی، سادگی، حرکت و ذکر برای خدا است.

سرداری یادآور شد: برادرم میگفت در جبههها دنباله رو احکام خدا هستیم و نه شرق و غرب. جبهه از پلیدی و زشتی دور است و صفا و مهربانی و صداقت وجود دارد. در جبهه ایثار است نه بخل و حسادت و چاپلوسی. در جبهه برداری و برابری است نه تبعیض و امتیاز. بسیجی الفبای مشق را در دبستان انقلاب آموخت، دیپلم ایثار را در دبیرستان جبهه اخذ کرد و دکتری شهادت را در دانشگاه شهادت گرفت.

وی با بیان این که جبهه مکه عاشقان بود، ادامه داد: در آن زمان که جنگ بود بسیاری از هم وطنان به مکه میرفتند که من می گفتم ثبت نام  و رفتن به حج و اعزام به مکه از شما و ثبت نام و اعزام به جبههها از ما، هیهات مکه برای شما و فکه و هویزه و خرمشهر برای ما، غسل زیارت از شما و غسل شهادت برای ما.

خاطرنشان میسازد حمداله سرداری متولد 1347 در شهر اردبیل است که در سنین نوجوانی بارها قصد عزیمت به جبهههای جنگ علیه باطل را داشت، اما به دلیل سن پایین او با اعزامش مخالفت میشد. اما او توانست سرانجام در تاریخ 25 خردادماه سال 62 بعد از اتمام سال اول راهنمایی به جبهه اعزام شود و سرانجام بعد از چند اعزام مختلف در عملیات خیبر که در اسفند ماه سال 62 انجام شد، در سن 15 سالگی در جزیره مجنون به شهادت رسید. پیکر او در منطقه ماند و وی در شمار شهدای مفقودالاثر قرار گرفت. حالا بعد از گذشت 31 سال از شهادتش پیکرش در جزیره مجنون کشف شده و به خاک سپرده خواهد شد.

پیکر مطهر شهیدسرداری صبح امروز، سهشنبه  18 فروردین، در فرودگاه اردبیل مورد استقبال مردم و مسئولان این شهر قرار گرفت. مراسم تشییع پیکر این شهید والامقام ساعت 11 روز چهارشنبه 19 فروردین ماه 94 پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در استان از مقابل مصلی اردبیل آغاز شده و در گلزار شهدای قاسمیه به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار