دبیر ستاد راهبردنگاری دهه پنجم انقلاب مطرح کرد؛

بهره‌گیری امام خمینی (ره) از غیرت و توان مردم برای صیانت از تمامیت ارضی کشور

مصطفی مسلح‌زاده گفت: مردم ایران بعد از هدایت امام‌ خمینی (ره) یاد گرفتند تمامیت ارضی‌شان را حفظ کنند و این تحول مهمی است که بعد از انقلاب اسلامی ایران رخ داد.
کد خبر: ۴۴۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ - 09February 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مصطفی مسلح‌زاده، دبیر ستاد راهبردنگاری دهه پنجم انقلاب و استاد دانشگاه، در برنامه خیابان انقلاب اظهار داشت: در تحلیل تحولات فرایندی بین حکومت پهلوی و بعد از انقلاب باید اول شرایط پهلوی را ببینیم تا بررسی کنیم که چه اتفاقی رخ داده است. در چندین موارد داخلی شاه طرف دیگر کشور‌ها بوده نه کشور ایران! در جنبش ظفار در عمان ارتش ایران سمت عمان را می‌گیرد! در پاکستان بین حکومت و جنبش مردم بلوچ درگیری رخ می‌دهد و شاه سمت حکومت پاکستان را می‌گیرد! و کاری می‌کند که تمامیت ارضی عمان و پاکستان حفظ شود.

وی ادامه داد: حالا در کشور ایران وقتی بحرین از ایران می‌خواهد جدا شود، لااقل به تمامیت ارضی ایران توجه بیشتری می‌کرد، اما این کار را نکرد! کسی که برای حفظ تمامیت ارضی پاکستان و عمان کشته می‌دهد حاضر نیست برای حفظ تمامیت ارضی کشور ایران کشته دهد!

مسلح زاده افزود: می‌خواهم بگویم شاه ایران فردی بود که مردم ایران را به کشته شدن وا می‌داشت تا تمامیت ارضی کشور‌های دیگر حفظ شود و برای تمامیت ارضی ایران نه تنها اقدام‌ نمی کند بلکه دو دستی تقدیمش می‌کند و اسمش را می‌گذارد اشغال!

وی ادامه داد: حالا ایران رئیسی به نام امام خمینی پیدا کرده. در جدایی خوزستان از ایران شاه می‌گوید آن‌ها که عربند و مروارید و نفت هم ندارند، بگذارید جدا شوند! حالا دیدگاه امام چیست؟ ایشان می‌فرمایند بروید و خوزستان را آزاد کنید و حتی یک مترش هم نباید از ایران جدا شود و اینجاست که ایرانی‌ها کشته می‌شوند تا عرب‌های خوزستان از ایران جدا نشوند و رئیس کشور حاضر است هر کاری کند تا خوزستان از ایران جدا نشود.

مسلح‌زاده افزود: بعد از آن مردم ایران یاد گرفتند تمامیت ارضی‌شان را حفظ کنند چه مردمش لر، کرد باشند چه عرب و ترک و این تحول مهمی است که بعد از انقلاب اسلامی ایران رخ داد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها