افشای همکاری ولیعهد عربستان در زمینه فناوری جاسوسی با اسرائیل

یک روزنامه صهیونیستی در آمریکا فاش کرد که ولیعهد سعودی بهدنبال تشدید همکاری فناوری جاسوسی و امنیتی با رژیم اسرائیل است.
کد خبر: ۴۴۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ - 09February 2021

افشای همکاری ولیعهد عربستان در زمینه فناوری جاسوسی با اسرائیلبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سعودی لیکس، یک روزنامه صهیونیستی تلاش‌های «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی برای افزایش همکاری با رژیم اسرائیل در زمینه فناوری جاسوسی را فاش کرد.

روزنامه یهودی «جوییش پرس» که در نیویورک منتشر می‌شود، اعلام کرد که ولیعهد سعودی قصد دارد همکاری با رژیم صهیونیستی را در زمینه فناوری جاسوسی افزایش دهد.

این روزنامه در ادامه افزود که محمد بن سلمان معتقد است چنین همکاری با رژیم اسرائیل، امنیت عربستان را افزایش داده و از تلاش‌های وی برای تغییر اقتصادی معروف به چشم انداز 2030 ، حمایت خواهد کرد.

روزنامه جوییش پرس تاکید کرد: عربستان سعودی در حال حاضر عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به طور رسمی اعلام نکرده است؛ چرا که « ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان اعلام کرده که قبل از ایجاد روابط دیپلماتیک با تل‌آویو باید دولت فلسطین تشکیل شود.

در ادامه این گزارش آمده است که محمد بن سلمان گمان می‌کند که همکاری با رژیم اسرائیل در زمینه امنیت و فناوری جاسوسی تنها می‌تواند از عربستان دفاع کند و فناوری‌های اسرائیلی در تحول اقتصادی بسیار مفید خواهد بود.

بر اساس گزارش این روزنامه، محمد بن سلمان به وضوح از ضرورت ایجاد تغییرات عمیق در کشوری که منوط به اعمال دقیق نسخه وهابی قانون اسلامی است آگاه است.

روزنامه یهودی در ادامه افزود: تغییراتی در عربستان سعودی به دستور بن سلمان مانند اصلاح برنامه‌های درسی و حذف محتوای ضد یهود در حال انجام است.

عربستان در آخرین مجموعه کتاب‌های درسی خود، برای اولین بار بخش‌هایی را که خواستار صدور حکم اعدام برای غیرمؤمنان شده و بخش‌های پیش‌بینی کننده جنگ آخرالزمان را که مسلمانان، همه یهودیان را خواهند کشت، حذف کرده‌ است.همچنین مطالب ضد یهودی مبنی بر اینکه «نیروهای صهیونیستی» جهان را اداره می‌کنند و در نظر دارند قلمروی اسرائیل را از رود نیل تا رود فرات گسترش دهند، دیگر در متون کتاب‌های درسی عربستان وجود نخواهد داشت.

همچنین در سپتامبر گذشته « عبدالرحمن السدیس» امام جمعه مسجد الحرام در مکه مکرمه اعلام کرد که اسلام دین صلح است و پیامبر اکرم با یهودیان در تعامل بوده است. فعالان شبکه‌های اجتماعی سخنان امام جمعه مکه را به مثابه مقدمه‌چینی برای عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو دانستند.

نهاد دینی در عربستان به‌ صورت مستقل عمل نمی‌کند؛ بلکه یکی از نهادهای درون حکومت به‌شمار می‌رود. بنابراین تشکیلات دینی رسمی در عربستان، بدون دستورات حکومت به‌ وجود نیامده است به همین دلیل همه اقدامات و تصمیم‌گیری‌ها و نیز مواضع این نهاد دینی، چیزی جز ترجمه اراده و تصمیمات حاکمیت نیست؛ چه این حاکمیت حق باشد و چه باطل. بسیاری از ناظران معتقدند که خطبه السدیس با هماهنگی و موافقت آل سعود بوده است.

روزنامه جیوش پرس در ادامه این گزارش نوشت: عربستان همچنان تمایل دارد تا با اسرائیل روابط دیپلماتیک ایجاد کند؛ اما با مخالفت‌های زیادی در این زمینه مواجه است.

این روزنامه عبری تاکید کرد: «با وجود مخالفت‌های زیاد، اقدامات و تلاش عربستان برای ایجاد روابط دیپلماتیک با اسرائیل بسیار امیدوار کننده است و اسرائیل امیدوار است که ایجاد همکاری با عربستان در زمینه فناوری مخالفان را راضی کند».

دسامبر گذشته، اختلافات دربار سلطنتی سعودی منجر به افشای یک سند محرمانه اطلاعاتی سعودی شد.این سند محرمانه به سال 2018 برمی‌گردد که زمان افشای این سند تردیدها و سوالات زیادی را پیرامون اختلافات دربار سلطنتی ایجاد کرد.

در تاریخ 31 اکتبر 2018 «خالد الحمیدان» رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی یک گزارش فوق محرمانه شامل ارزیابی امنیتی درباره روند عادی سازی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و چگونگی استفاده عربستان از رژیم اسرائیل، به دیوان عربستان ارائه کرد.این گزارش شامل برجسته‌ترین اقدامات صورت‌گرفته در مسیر عادی‌سازی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با رژیم اسرائیل از دهه 1990 تا کنون است و به شرح مطالبی درباره روابط نزدیک این کشورها با رژیم صهیونیستی و چگونگی استفاده عربستان سعودی از رژیم اسرائیل می پردازد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار