فرمانده هوانیروز ارتش:

تجهیز چهار فروند بالگرد «شینوک» به سیستم اطفاء حریق/ الحاق یک فروند شینوک سوخت‌گیری هوایی به هوانیروز در آینده نزدیک

امیر قربانی با اشاره به اینکه یک فَروند بالگرد شینوک دیگر را برای عملیات سوخت‌گیری هوایی بین بالگرد‌ها ساخته شده است، گفت: این کار برای اولین بار در کشور انجام شد.
کد خبر: ۴۴۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷ - 09February 2021

تجهیز چهار فروند بالگرد «شینوک» به سیستم اطفاء حریق/ الحاق یک فروند شینوک سوخت‌گیری هوایی به هوانیروز در آینده نزدیکبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در گفت‌وگویی، ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر با اشاره به مهم‌ترین محصولات دفاعی هوانیروز، اظهار داشت: بمناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی از چهار فَروند بالگرد «شینوک» مُجهز به سیستم اِطفاء حَریق به روز در هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

وی افزود: بالگرد‌های شینوک مجهز به سیستم اِطفاء حَریق هوانیروز مأمویت مهار آتش در جنگل‌ها و سایر نقاط کشور را بر عهده دارد و در این مسیر هم به مردم عزیز ایران خدمت خواهد کرد، این بالگرد‌ها به شکل بومی ساخته وبه این نیرو الحاق شد.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: جلسات مختلفی با مدیریت بحران در این رابطه داشتیم و قرار شد این کار را انجام دهند، ولی نیامدند و الحمدالله ما این کار را انجام دادیم.

قربانی از دستاورد مهم ساخت و رونمایی یک فَروند بالگرد شینوک در هوانیروز ارتش با قابلیت سوخت‌گیری هوایی بین بالگرد‌ها در این نیرو خبر داد و اضافه کرد: یک فَروند بالگرد شینوک دیگر را برای عملیات سوخت‌گیری هوایی بین بالگرد‌ها ساخته و در آستانه الحاق به هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران داریم، این کار برای اولین بار در کشور انجام شد و تنها برخی از کشور‌ها از این فناوری برخورداراند، که اقدام بسیار ارزشمندی است.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش مهم این بالگرد در تداوم عملیات بالگرد‌های این نیرو به ویژه در میدان نبرد، تصریح کرد: ما قبلاً در میدان نبرد مجبور می‌شدیم برای سوخت‌گیری از تانکر‌های سوخت زمینی استفاده کنیم که در بحث نبرد و مَنطقه عملیات یک مُعضلی جدی بود و اشکالاتی برای ما به ویژه در مناطق صعب العبور عملیاتی بوجود می‌آورد.

قربانی افزود: امروز توسط بالگرد شینوک هم‌زمان به دو بالگرد سوخت رسانی می‌کنیم و تداوم عملیات و مأموریت را در این زمینه خواهیم داشت تا مشکلی برای انجام مأموریت در بحث سوخت‌رسانی ایجاد نشود.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جریان نهضت قطعه‌سازی در این نیرو، از ساخت ۶۰۰ نوع قطعه موردنیاز ناوگان بالگردی خبرداد و اضافه کرد: ما بحث قطعه سازی را در این نیرو داریم، الحمدالله ۶۰۰ نوع قطعه شده است و در تیراژ ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار تایی این قطعات تحویل ناوگان بالگردی شده است که همه محصول ساخت هوانیروز است.

قربانی اظهار داشت: هشت فروند بالگرد که سال‌ها زمین‌گیر بودند به مناسبت دهه مبارک فجر آماده پرواز شدند، این کار هم بسیارارزشمند است و این بالگرد‌ها به مجموعه محصولات دفاعی این نیرو اضافه شدند.

منبع:‌ میزان

انتهای ژیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار