معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند ارتش خبر داد؛

ایجاد آسمان امن برای ایران با استقرار پدافند در ۳۶۰۰ نقطه از کشور

امیر علیان‌نژاد گفت: امروز پدافند ارتش در سه هزار و ۶۰۰ نقطه کشور مستقر است و یک آسمان امن را برای کشور فراهم کرده است.
کد خبر: ۴۴۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ - 10February 2021

ایجاد آسمان امن برای ایران با استقرار پدافند در ۳۶۰۰ نقطه از کشوربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم محمدرضا علیان‌نژاد در مصاحبه با «رادیو گفت‌وگو» با بیان اینکه کارکنان پدافند هوایی نخستین نیروی نظامی و سازمانی هستند که با امام خمینی (ره) بیعت کردند، اظهار داشت: در فاصله خیلی کوتاهی بعد از انقلاب، جنگ تمام عیاری آغاز می شود که در آن نیروهای بومی باید تجهیزات بومی پدافندی آن را مدیریت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در طول جنگ تحمیلی ۴۹ هزار حمله هوایی علیه رژیم صدام صورت گرفت، اظهار کرد: ما بالغ بر ۲۵ هزار اقدام تاکتیکی را علیه دشمن انجام داده ایم. این در حالی بود که دشمنان شرور ایران از تجهیزات کشور‌های غربی بهره می‌برده است. آن‌ها حتی قصد داشتند یک هواپیمای مسافربری را بر روی آسمان ایران سرنگون کنند.

معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند ارتش به حملات گسترده عراق به برخی از مناطق اشاره و بیان کرد: رژیم بعث عراق بیش از دو هزار و ۵۰۰ حمله به جزیره خارک انجام داد، اما به دلیل پشتیبانی لجستیک، با وجود حملات گسترده به هیچ عنوان صادرات نفت قطع نشد و خللی در چرخه اقتصاد کشور انجام نشد.

وی از تجدید ساختار پدافند هوایی ارتش مانند دیگر بخش‌های نظامی پس از پایان جنگ گفت و عنوان کرد: پدافند ارتش در حوزه کشف، درگیری و انهدام پیشرفت‌های بسیار چشمگیری در دوران پس از جنگ داشته است. در طی سال‌های ۱۳۸۷ تا به امروز رشد سه برابری در حوزه تجهیزات در مجموعه پدافند هوایی داشته‌ایم.

علیان‌نژاد افزود: پدافند هوایی امروز دارای یک دانشگاه مستقل به نام خاتم‌الانبیاء است و در چندین رشته عملیاتی و فنی نیرو‌های متخصص را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آموزش می‌دهد. همچنین این نیرو دارای چهار مرکز آموزشی عمده است که تمام نیاز‌های آموزشی را خود این واحد تأمین می‌کند.

وی وضعیت و شرایط پدافند نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی را غیر قابل مقایسه با دوران آغاز جنگ عنوان کرد و گفت: امروز پدافند ارتش در ۳۶۰۰ نقطه کشور مستقر است و یک آسمان امن را برای کشور فراهم کرده است. پدافند ارتش یک شبکه در هم تنیده مدرن و پیچیده را در اختیار دارد به طوری که در کمتر از دو دقیقه از لحظه شناسایی هواپیمای دشمن تا نابودی آن زمان نیاز است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار