نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد؛

راهپیمایی ۲۲ بهمن محل نمایش انگیزه ایمانی مردم/ مسئولین زمینه رفاه را فراهم کنند

آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» گفت: امت بیدار، مومن و با انگیزۀ ایمانی و امام بیدار با قلب نورانی و رهبری الهی توانستند با پیروزی انقلاب دشمنان را ناامید کنند و در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نمونه این انگیزه‌های ایمانی را دیدیم.
کد خبر: ۴۴۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ - 12February 2021

راهپیمایی ۲۲ بهمن محل نمایش انگیزه ایمانی مردم/ مسئولین زمینه رفاه را فراهم کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه مجازی نمازجمعه این هفته با بیان اینکه حضرت علی (ع) در فرازی از خطبه نمازجمعه خود در رابطه با پیامبر بزرگوار اسلام فرمودند: «خداوند پیغمبر را کلید وحی خودش قرار داده است.»، اظهار داشت: وحی کانون خیرات و برکات است و از کانال وحی خدا به انبیاء آنچه که مایه سعادت و هدایت بشریت است به بشریت رسیده است و وحی بسیار مسئله مهمی است.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) با اینکه دنیا را بسیار مذمت می‌کند و شاید فراوان‌ترین مذمت به دنیا در کلمات نورانی حضرت علی (ع) باشد، افزود: اما بخاطر اتصالی که دنیا به وحی دارد دنیا را می‌ستاید و تعریف می‌کند و می‌فرماید: «دنیا محل نماز فرشتگان است، دنیا محل نزول وحی خدا است و از مقام والایی برخوردار است.»

محمدی لائینی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) پنج نوع توصیف از پیغمبر در ارتباط با وحی بیان کرد، عنوان کرد: در این توصیف، پیغمبر، امین و امانتدار وحی، سفیر وحی، دریافت کننده و حفظ کننده وحی، کلید وحی و خاتم و پایان بخش وحی است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه خداوند در قرآن از قرآن به عنوان روح یاد کرد که به پیامبر وحی شده است و یکی از ویژگی‌های پیامبر بزرگوار اسلام را اتصال و ارتباط ایشان با وحی دانست و تصریح کرد: کسانی که می‌گویند معنای بی‌صورت به پیغمبر القا شده و پیغمبر آن معنای بی‌صورت را پیکربندی کرده است و کلمات و جملات مال پیغمبر است حرف درستی نمی‌گویند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پیغمبر هر حرفی را که می‌زند وحی است و بقیه سخنان پیامبر هم برآمده از وحی است، عنوان کرد: قرآن هم وحی است و هم محتوا و حقیقتش وحی است و هم کلمات، صورت بندی، جملات، انشاء و ادبیاتش.

وی با بیان اینکه پیغمبر فقط سفیر است و دریافت می‌کند و تحویل مردم می‌دهد و خودش مفسر و مبیّن وحی است، ادامه داد: دیگر محتوای سخنان پیغمبر هم وحی است، ولی جملات مال وجود پیغمبر است.

انگیزه ایمانی مردم عامل پیروزی و تداوم انقلاب بود

محمدی لائینی در بخش دیگر خطبه به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران زلزله‌ای در دنیای منافع ظالمان و مستکبران جهان بوجود آورده و آن‌ها را از خواب فرعونی بیدار کرده و جبهه‌گیری‌ها آغاز و دشمنی‌ها شروع شده است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه از نگاه مقام معظم رهبری آنچه که عامل پیروزی انقلاب و تداوم انقلاب بود انگیزه ایمانی این مردم و رهبری آسمانی و تأیید شده امام عظیم الشأن بوده است، خاطرنشان کرد: این امت بیدار، مومن و با انگیزۀ ایمانی و آن امام بیدار با قلب نورانی و رهبری الهی توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند و دشمنان را ناامید کنند و در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نمونه این انگیزه‌های ایمانی را دیدیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: گرچه راهپیمایی امسال بخاطر شرایط کرونایی با خودرو برگزار شد، اما مردم با همان شور و احساسات نشان دادند که انگیزه ایمانی زنده است و بصیرت و بیداری وجود دارد.

وی افزود: اگرچه امام بزرگوار و شهدا در بین ما نیستند، اما جانشینی مثل امام با همان هدایت الهی و نورانیت قلبی توانست سه دهه این کشتی را ناخدایی و انقلاب را هدایت کند و ترکیب زیبای امت و امام توانست انقلاب را پیروز کند و به نتیجه نهایی رسانده و به دست صاحبش برسانیم.

محمدی لائینی ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم در جشن انقلاب افزود: با رهبری امام و شجاعتش و پیشگامی شهیدان و حضور مردم عزیز بر ظلمت شب‌های استکبار، خفقان و ظلم پیروز شدیم و این مجموعه زیبا توانست یک زیبای دیگری به نام انقلاب اسلامی را بیافریند و باید قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با بازگشت آمریکا به برجام و مذاکرات تصریح کرد: اگر واقعا تحریم‌ها لغو شد آمریکا می‌تواند به مذاکرات برگردد و ما هم به تعهداتی که محدود کرده بودیم برمی‌گردیم و امیدورایم چندصدایی نباشد و همه همین حرف امام و همین موضع را باید داشته باشیم.

گسترش روابط با دنیای شرق نوعی پدافند غیرعامل است

وی همچنین به سفر رئیس مجلس به روسیه و پیام مقام معظم رهبری برای رئیس جمهور این کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید روابط‌مان را با کشور‌هایی از جمله روسیه و دنیای شرق و همسایگان خودمان که می‌توانند برای ما فرصت باشند گسترش بدهیم و این خود یک نوع پدافند غیرعامل به حساب می‌آید.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) می‌فرماید: خدا هم در سختی‌ها و هم در آسانی‌ها بر ما حق دارد، خاطرنشان کرد: حق خدا در شرایط سخت آن است که صبر و رضایت از مقدرات و مشیت الهی داشته باشیم و در راستای دین خدا و حمایت از دین و خلق خدا باید سختی‌ها، تیر و بلا‌ها را به جان بخریم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه حق خدا در شرایط عادی و راحت شکرگزاری است، عنوان کرد: بخاطر شرایط کرونایی و شرایط دشوار باید صبر و رضا داشته باشیم و در مسیر حمایت از دین باید تحمل کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه شهدا، جانبازان و خانواده‌های‌شهدا، ایثارگران و آزادگان، اولیای دین و ائمه و پیامبر بزرگوار در صبر الگوی ما هستند، گفت: مسئولین باید سعی و تلاش کنند با کم کردن مشکلات و زمینه‌سازی رفاه، برای افزایش تولید، رونق تولید و جهش تولید زمینه‌ها را فراهم کنند که گره‌های اشتغال و محرومیت و نیازمندی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار