سخنگوی وزارت خارجه خبر داد؛

کمک ایران به افغاستان در پی انفجار در محوطه گمرک اسلام قلعه

خطیب زاده در خصوص حادثه انفجار یکی از مخازن گاز در محوطه گمرک اسلام قلعه افغانستان و درخواست کمک از ایران توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۴۴۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸ - 13February 2021

کمک ایران به افغاستان در پی انفجار در محوطه گمرک اسلام قلعهبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، به دنبال انفجار مقارن ظهر امروز در یکی از مخازن گاز در محوطه گمرک اسلام قلعه افغانستان و وقوع آتش سوزی گسترده در این گمرک، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از تماس استاندار هرات در افغانستان با استاندار خراسان رضوی و درخواست کمک جهت جلوگیری از آسیب بیشتر به تأسیسات و همچنین حاضرین در محوطه گمرک خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بلافاصله اقدام اولیه جهت ارائه تسهیلات بیشتر به افراد و خودرو‌های گرفتار شده در منطقه آتش سوزی هماهنگی شد و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات طی تماس‌هایی با مقامات این استان، از جمله استاندار ابعاد حادثه را مورد بررسی قرار داد همچنین با هماهنگی وزارت امور خارجه و مرزبانی و سایر دستگاه‌های ذیربط مرز اسلام قلعه – دوغارون به روی کامیون‌ها، خودرو‌ها و افرادی که برای گریز از آتش سوزی به سمت مرز‌های کشورمان گریخته بودند باز نگاه داشته شد.

خطیب زاده اضافه کرد: همچنین جمهوری اسلامی ایران برای کمک به آسیب دیدگان و مجروحین احتمالی حادثه، تدابیری اتخاذ کرده است و تماس میان مقامات ذیربط دو کشور در این ارتباط در جریان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد: تاکنون در خصوص آسیب دیدگان احتمالی حادثه گزارشی واصله نگردیده و همینطور در خصوص وارد آمدن صدمه به اتباع ایرانی نیز اطلاعی دریافت نکرده ایم و امید داریم با کمک مقامات دو کشور در مرز، هر چه سریع‌تر دامنه آتش سوزی مهار شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها