وصیت‌نامه شهید روح الله رستگار؛

حامی و پشتیبان انقلاب و خون شهدا باشید

در وصیت‌نامه شهید روح الله رستگار آمده است: همیشه و در هر حال تقوی داشته باشید، حامی و پشتیبان انقلاب و خون شهدا باشید و امام‌خمینی (ره) را تنها نگذارید، یار و یاور راستین انقلاب اسلامی باشید. بدانید کسی پیروز و سربلند است که مسیر حق را انتخاب کند.
کد خبر: ۴۴۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ - 13February 2021

حامی و پشتیبان انقلاب و خون شهدا باشیدبه گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، شهید «روح‌الله رستگار»، چهارم بهمن 1298، در خرم‌آباد دیده به جهان گشود، به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و هفتم آذر 1361، در عین‌خوش توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در بخشی از وصیت‌نامه شهید روح الله رستگار آمده است:

نامه آخری که از جبهه‌های حق علیه باطل و نور علیه ظلمت برای شما عزیزان و فرزندان دلبندم، پسران و دختران و همسرم می‌نویسم. البته این سفری که من انتخاب نموده‌ام با اختیار و باکمال مسرت و خوشحالی بوده و این راه، راه کلیه شهدا و صدیقین است.

راهی که رضایت خداوند سبحان در آن است ما باید فدای اسلام، قرآن و نظام مقدس جمهوری اسلامی شویم، تا انقلاب اسلامی به سراسر دنیا صادر شود ما سربازان امام زمان (عج) هستیم من راهم را با علم و آگاهی انتخاب کردم و در این راه شهید می‌شوم، زیرا باخدای منان معامله کرده‌ام که قطره‌قطره خونم را در راه اسلام، قرآن و عترت پاک رسول‌الله اهدا کنم و باید به عهد و پیمان خود عمل نمایم.

وصیت و سفارش من به فرزندانم این است که همیشه و در هر حال تقوی داشته باشید، حامی و پشتیبان انقلاب و خون شهدا باشید و امام‌خمینی(ره) را تنها نگذارید، یار و یاور راستین انقلاب اسلامی باشید. بدانید کسی پیروز و سربلند است که مسیر حق را انتخاب نماید؛ زیرا که (انا لله و انا الیه راجعون) همه از خدا هستیم و به‌سوی او برمی‌گردیم.

کاری کنید در پیشگاه پروردگار روسفید و مفتخر باشید. با دوستان اسلام و قرآن و ولایت‌فقیه دوست باشید و با دشمنان اسلام، قرآن و ولایت‌فقیه دشمن باشید.

پول و ثروت برای شماها سعادت نمی‌آورد و بعد از شهادت من سعی کنید عدالت داشته باشید و حق مادرتان و خواهرانتان را نادیده نگیرید، نماز و روزه و واجبات خمس و زکات بدهید و از محرمات دوری‌کنید. در کلیه مشکلات صبور و شکیبا باشید. راهی، غیر اسلام و قرآن انتخاب نکنید. وصیت می‌کنم، شماها را که با یکدیگر و اقوام خوب باشید و صله‌رحم کنید و همیشه صدقه بدهید و قرآن بخوانید. از خدا غافل نباشید معنی این شعر را همیشه به یاد داشته باشید که؛

تو را از واقعه‌ای باخبر خواهم کرد

آن را بدو حرف مختصر خواهم کرد.

بنگر چه کسی و از کجا آمده‌ای

خوش باش چه می‌کنی و به کجا خواهی رفت

بدانید که همه سعادت و خوش‌بختی در پیروی از اسلام و قرآن و ولایت‌فقیه است امام را تنها نگذارید و همیشه خوش‌خلق و مردمی باشید با مردم مهربان باشید یار و یاور محرومان و مستضعفان باشید.

همه کارهایتان برای رضای خدا باشد حدیث از حضرت علی (ع) که می‌فرمایند: سفارش می‌کنم شمارا به تقوی الهی و نظم در کارهایتان این بهترین شیوه و روشی است که باید ادامه بدهید تا موفق باشید.

ادامه تحصیل یادتان نرود با زیردستان مدارا کنید مبادا مادرتان را ناراحت کنید که از شما ناراضی باشد با دوستان بد رفت‌وآمد نکنید همیشه خودتان را با قرآن سرگرم کنید با همسایگان خوش‌رفتار باشید و قناعت را عبادت بدانید نسبت به یکدیگر و دیگران حسود نباشید و همیشه گذشت داشته باشید.

آن‌کس نگهدار من است که من می‌دانم شیشه را در بغل سنگ نگه می‌دارد. در پایان عرایضم همگی شما پسران عزیزم، دختران مهربان و همسرم را به خداوند عزوجل می‌سپارم امام و انقلاب را تنها نگذارید یادتان باشد که به من قول داده‌اید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار