شیطنت های صهیونیستی دولت بایدن را در زمینه برجام به تردید انداخته است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شروطی که ما گذاشتیم و از طرفی برخی شیطنت های صهیونیستی علیه ایران در دولت جدید آمریکا باعث تردید دولت جدید شده و تصمیم گیری را به یک رفتار فرسایشی کشانده است و نمی توانند شفاف تصمیم بگیرد.
کد خبر: ۴۴۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴ - 15February 2021

شیطنت های صهیونیستی دولت بایدن را در زمینه برجام به تردید انداخته استبه گزارش گروه سایر رسانه‎های دفاع‌پرس، حسین نوش آبادی نماینده مجلس در گفت‌وگویی، با اشاره به سردرگمی بایدن در قبال برجام و ایران، گفت: اینکه دولت بایدن دچار تردید نسبت به برجام است بر می گردد به فشار صهیونیست ها و لابی های قوی که دارند، چرا که از ابتدا صهیونیست ها، رژیم اشغالگر قدس و برخی از کشورهای وابسته غربی در منطقه با تفاهمنامه هسته ای مخالف بودند و به هیچ وجه راضی نبودند آمریکا و اروپا با ایران توافقی در زمینه فعالیت هسته ای و برجام داشته باشد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از خروج آمریکا از برجام، صهیونیست ها جشن گرفتند، کشورهای مرتجع منطقه نیز از این خروج یک طرفه خرسند بودند، الان با روی کار آمدن بایدن برخی ها ناراحت بودند که چرا ترامپ انتخاب نشده و بایدن پیروز انتخابات شد، اکنون که از رای آوری ترامپ نا امید شده اند و قدرت به طور قانونی انتقال پیدا کرده است، صهیونیست ها به رفتارهای دیگر روی آورده اند و نزدیک شدن به آمریکا و دولت جدید بایدن از بخش های مختلف از زوایا و روزنه های مختلف را کلید زده اند، تلاش دارند به کانون تصمیم گیری دولت بایدن ورود پیدا کنند تا آنها را از هر گونه مذاکره یا پیوستن به برجام منصرف کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تقریبا تا حدی ورود جریان صهیونیستی و لابی های منطقه ای جواب داده است و دولت بایدن را با وجود شعارهایی که شخص بایدن می داد که به برجام بر می گردد، دچار تردید کرده اند.

وی اظهار داشت: آمریکایی ها برای حفظ منافع خودشان هم که شده باید نسبت به برجام فکر اساسی کنند و چرا که در بلند مدت حالت بلاتکلیفی به ضرر آنها خواهد بود.

نوش آبادی در این باره که گفته می شود دولت بایدن منتظر روی کار آمدن دولت جدید در ایران است، بیان کرد: آنها می دانند که سیاست های کلان ایران را دولت تعیین نمی کند، تصمیم گیری های کلانی که به منافع نظام، انقلاب و کشور بستگی دارد توسط نهادهای بالادستی و در واقع براساس تصمیم گیری های اجماعی اتخاذ می شود، برجام هم با اجماع در کل کشور صورت گرفت و ایران به معاهده هسته ای پیوست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: هر دولتی در آینده بیاید نمی تواند نسبت به برجام، ادامه یا جداشدن از آن یا کاهش تعهدات برجام تصمیم بگیرد، دولت مجری سیاست های کلان نظام است اما تصمیم گیر نهایی نیست، تصمیم گیری در کشور در زمینه منافع ملی و نظام به صورت اجماعی به وجود می آید.

وی عنوان کرد: نکته دیگر اینکه در مسئله برجام رهبری حرف آخر را زده اند، منعی برای ورود آمریکایی به برجام نیست به شرط اینکه کلیه تحریم ها برداشته شود، این شرط برای آمریکا سنگین خواهد بود، اگر هیچ شرطی نمی گذاشتیم و آنها به راحتی می توانستند برگردند تا الان به برجام پیوسته بودند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس گفت: شروطی که ما گذاشتیم و از طرفی برخی شیطنت های صهیونیستی علیه ایران در دولت جدید آمریکا باعث تردید دولت جدید شده و تصمیم گیری را به یک رفتار فرسایشی کشانده است و نمی توانند شفاف تصمیم بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: اگر قرار است دولت آمریکا به برجام برگردد باید در همین شرایط صورت گیرد، در دولت آینده ایران چیزی تغییر پیدا نمی کند، دولت ها مجری سیاست های کلی نظام هستند بنابراین این اشتباه بزرگی است که بخواهند فرصت را از دست بدهند ایران بر اساس قانون اقدام راهبردی رفع تحریم ها اقدام می کند؛ در نهایت آنها باید مشخص کنند که به برجام برمی گردند یا نه، اگر متعهد نشدند بر اساس قانون مصوب مجلس ما به همان میزان تعهدات خود را کاهش می دهیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار