فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی:

مردم سرمایه اجتماعی پلیس هستند

سردار محمدکاظم تقوی گفت: آنچه می‌تواند مسیر حرکت و انجام تکالیف را برای ما ایمن و ثمربخش سازد، استفاده از مردم به‌عنوان سرمایه اجتماعی پلیس است؛ بر همین اساس توجه به پیشنهادات و نظرات سازنده مردم برای تولید و تأمین امنیت در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۴۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ - 18February 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم «محمدکاظم تقوی» در مراسم معارفه معاون جدید هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی، دهه فجر امسال را به‌مثابه تجدید بیعت مردم با آرمان‌های امام و انقلاب دانست و اظهار داشت: چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حماسه باشکوه ملت همیشه درصحنه پاس داشته شد و این حضور مردم که لبیکی دوباره به رهبر معظم انقلاب است، وظیفه ما و همه خادمان نظام را که سربازان ولایت هستیم، سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: باید قدردان این مردم قدرشناس باشیم و برای خدمت به این نظام، با ایثار، ازخودگذشتگی و بذل روحیه‌ای جهادی به معنای واقعی کلمه مجاهد فی سبیل الله و پاسدار حریم ولایت و امنیت باشیم.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در تبیین سه رکن پلیس مقتدر و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: با عنایت به آموزه‌های دینی و معرفتی درمی‌یابیم که اخلاق‌مداری، انضباط و ارتباط اجتماعی لازمه پلیس مقتدر و شاخصه‌های یک نیروی انتظامی حرفه‌ای محسوب می‌شود. اخلاق و انضباط دو ستون مستحکم هستند که برمبنای شناخت تکالیف و وظایفی که بر عهده‌ داریم استوارشده و وجهه اجتماعی و عزت‌آفرین کار پلیس خدمتگزار را به نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد: در بُعد ارتباط اجتماعی، ارتقای آموزه‌ها و مهارت‌های ارتباط فردی کارکنان انتظامی از یک‌سو و بهره‌گیری از فناوری‎های نوین ارتباطی و تعاملی از سوی دیگر مدنظر است که در هر دو محور نیازمند مطالعه، آموزش و افزایش سواد ارتباط اجتماعی هستیم.

سردار تقوی با تأکید بر اهمیت استفاده از ادارات تخصصی پلیس همچون پلیس فتا تصریح کرد: تغییرات روزافزون دنیای اطلاعات و ارتباطات، پلیس را در موقعیتی قرار داده که با نگاه علمی و تخصصی به این موضوع در قالب استفاده از توان و ظرفیت‌های علمی پلیس فتا و دیگر بخش‌های تخصصی در نیروی انتظامی می‌تواند گام‌های مؤثری برای پیشگیری و مقابله جدی با جرایم در حوزه‌های سایبری بردارد و اعتماد اجتماعی را سرمایه کار خود قرار دهد.

وی تأکید کرد: پلیس تراز انقلاب اسلامی باید در زمینه اخلاق، انضباط و مهارت‌های ارتباطی الگو و پیشگام باشد و این اهداف عالی با پیش‌بینی و تبیین برنامه‌های اجرایی در حوزه آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد محقق می‌شود.

فرمانده انتظامی استان در انتها ابراز امیدواری کرد: آنچه می‌تواند مسیر حرکت و انجام تکالیف را برای ما ایمن و ثمربخش سازد، استفاده از مردم به‌عنوان سرمایه اجتماعی پلیس است و دفتر نظارت همگانی پلیس به‌عنوان یک بستر فعال می‌تواند توجه به پیشنهادات و نظرات سازنده مردم برای تولید و تأمین امنیت را در دستور کار ویژه خود قرار دهد.

در این مراسم، با حکم سردار سرتیپ پاسدار «حسین اشتری» فرمانده ناجا، سرهنگ «کریم عباسی» به‌عنوان معاون جدید هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی معرفی شد. سرهنگ عباسی پیش ‌از این معاون برنامه‌وبودجه فرماندهی انتظامی استان بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار