یادداشت/ سردار تقوی

جهادگران امنیت همگام با مدافعان سلامت

جهاد و ایثار همچنان در جبهه نظم و امنیت و سلامت اجتماعی ادامه دارد و مردم قدردان‌شناس و همیشه در صحنه نیز با همکاری آگاهانه و هوشیارانه خود پشتیبان و همراه مدافعان امنیت و سلامت هستند.
کد خبر: ۴۷۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ - 05September 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس - سردار سرتیپ «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی؛ امنیت فرآورده‌ای است که حاصل تلاش جمعی بوده و مشاركت مردم و نقش‌آفرینی نهادهای اجتماعی در تولید آن نقش اساسی دارد. بر اين اساس نیروی انتظامی در رويكردهای اجتماعی خود و با گام‌های توسعه‌ای در سال‌های اخیر بر این مهم اهتمام جدی داشته و با ترويج فرهنگ قانون‌مداری، انضباط‌محوری و تسهیم نقش مردم در زیرساختی مشاركت‌پایه، سیاست‌گذاری کرده است.  

انضباط و امنیت عمومی که در سایه‌سار سلامت اجتماعی تحقق می‌یابد و موجب آرامش جامعه و افزايش بهره‌وری در عرصه‌های مختلف و توسعه همه جانبه شده و ‌انضباط اجتماعی، برخاسته از باورها و ارزش‌های اجتماعی هر جامعه و هر فرد است و يكايك افراد در حوزه امنيت فردی و اجتماعی مسئول بوده و بايستی نقش خود را در اين حوزه به خوبی ايفا کنند.

مفهوم امنیت، انضباط، همدلی و سلامت اجتماعی با شیوع ویروس کرونا و بیماری خطرناکی که دامن‌گیر جوامع مختلف شده در معنا و مفهوم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است.  

در پی انتشار سریع این بیماری تمامی دستگاه‌های مختلف حاکمیتی وارد عمل شدند تا جامعه خود را ایمن سازند و در کشور ما نیز تلاش‌های بسیاری برای پیشگیر از ابتلا و همچنین درمان بیماران این بیماری و ایمن‌سازی محیطی که نقش مهمی در آرامش روحی و روانی جامعه دارد صورت گرفته است.

مردم در این عرصه بسیار مهم و حساس نیز نقش مهم و اساسی در نیل به اهداف را برعهده دارند و آنچه شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی برآن تأکيد می‌کنند نیز برخاسته از مسئولیت مردم برای تأمین امنیت و سلامت اجتماعی است.

این بیماری و شیوع ویروس کرونا، جایگاه عزتمند و مقام والای ایثارگران جبهه سلامت را برای جامعه ما و تمام کشورهای جهان جلوه‌گری کرد و مدافعان سلامت در جامعه اسلامی ما با اعتقاد راسخ به اهمیت مسئولیتی که بر عهده دارند از جان و هستی خود مایه گذاشتند تا به همنوعان خود کمک کنند.

همگام با این مدافعان از خودگذشته، سربازان ولایت در نیروی انتظامی نیز مقتدرانه میدان‌دار برقراری نظم و امنیت بوده و تمام امکانات خود را در عرصه درمان و پزشکی بسیج کرد تا در خدمت جامعه، ادای تکلیف کند.

حضور مقتدرانه کارکنان خدوم و زحمتکش نیروی انتظامی در حالی با انجام وظایف و مأموریت‌های متنوع و نقش‌آفرینی مؤثر همراه بود که بیم و تهدید ضرورت‌های مراقبت‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی وجود داشت و بر آن تأکید می‌شد اما تعدادی از جان برکفان ناجا در این مسیر همچون سبکبالان عاشق‌پیشه، بر اثر ابتلا به کرونا جان به جان آفرین تسلیم و گروهی نیز در بستر این بیماری گرفتار شدند که این نشان از آن دارد این تلاشگران عرصه امنیت  لحظه‌ای شانه از بار مسئولیت خالی نکرده و در رسالت خطیر سربازی، از جان و دل مایه گذاشتند.

این جهاد و ایثار همچنان در جبهه نظم و امنیت و سلامت اجتماعی ادامه دارد و مردم قدردان‌شناس و همیشه در صحنه نیز با همکاری آگاهانه و هوشیارانه خود پشتیبان و همراه مدافعان امنیت و سلامت هستند.

مجاهدان فی سبیل الله در نیروی عظیم انتظامی و مدافعان سلامت با حمایت و همکاری آگاهانه مردم، سنگردار خدمت به نظام و مردم عزیز هستند و با احترام و تکریم این جهاد مقدس، امیدواریم شاهد بهبود روند درمان، ارتقای سطح پیشگیری از بیماری و همچنین ریشه‌کنی ویروس کرونا باشیم و در جوار بارگاه ملکوتی ثامن‌ الحجج آقا علی‌ ابن‌ موسی‌ الرضا (ع) برای کارکنان خدوم و زحمتکش نیروی انتظامی، همرزمان پرتلاش خود در پلیس رضوی و همچنین مدافعان سلامت این کشور اسلامی آرزوی سلامتی، بهروزی و سربلندی داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار