برادر شهید «حسن جنگجو» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

برادرم با تن زخمی با دشمنان جنگید و به شهادت رسید

«حسین جنگجو» گفت: برادرم با تن زخمی خود با دشمنان این مرز و بوم جنگید و در این راه به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۴۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ - 19February 2021

«حسین جنگجو» برادر شهید «حسن جنگجو» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: برادرم هفت سال از من کوچکتر بود. به نماز جماعت اهمیت می‌داد و در مسجد حاجی ولی در بیلانکوه عباسی فعالیت داشت و مهربان و جسور هم بود.

وی با بیان اینکه برادرم فعالیت گسترده‌ای در انقلاب داشت، افزود: با شروع جنگ تحمیلی، عازم جبهه جنوب شد و دوران آموزش نظامی را در دزفول پشت سر گذاشت.

جنگجو با اشاره به کوتاهی قد برادرش، گفت: حسن را به دلیل کوتاهی قد از جبهه بازگردانده بودند. پس از چند روز به همراه سه نفر از دوستانش به گروه جنگ‌های نامنظم چمران پیوسته بود که عکسی با شهید چمران و شهید ابراهیمی به یادگار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه حسن دو بار در جنگ زخمی شد، توضیح داد: برادرم در عملیات والفجر مقدماتی از ناحیه پا مجروح شد و مدتی در بیمارستان و خانه استراحت کرد.

برادر شهید «حسن جنگجو» خاطرنشان کرد: حسن با تن زخمی بار دیگر عازم جبهه شد و در عمق دشمن جنگید و در نهایت به شهادت رسید که سال‌هاست منتظر بازگشت پیکر برادرم هستیم.

گفتنی است، شهید «حسن جنگجو» یکم تیرماه سال 1339 در تبریز متولد شد و نهم اسفندماه سال 1362 طی عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

گفت‌وگو از اسماعیل وکیل‌زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار