رئیس سازمان بسیج مستضعفین خبر داد؛

آمادگی کامل بسیج برای کمک به زلزله‌زدگان سی‌سخت

سردار «غلام‌رضا سلیمانی» از آمادگی کامل بسیج برای کمک به زلزله‌زدگان سی‌سخت خبر داد.
کد خبر: ۴۴۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ - 21February 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز با حضور در شهر زلزله‌زده سی‌سخت از منازل و ابنیه تخریب‌ شده در این شهر بازدید کرد.

سردار «سلیمانی» در این بازدید با بیان اینکه نگرانی‌ها در خصوص ابنیه و واحد‌های تجاری آسیب‌دیده مردم مستلزم پیگیری است، اظهار داشت: گروه‌های کارشناسی باید هر چه سریع‌تر برای ارزیابی اقدام کنند تا مرحله‌ بعدی کمک‌رسانی انجام شود.

وی با اشاره به اقدامات مسئولان در زمینه خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان افزود: اقدامات فوری انجام شده و تا هر زمانی که لازم باشد اقداماتی نظیر اسکان موقت زلزله‌زدگان باید ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه باید به مسائل بهداشتی، تغذیه‌ای و سلامت روانی زلزله‌زدگان نیز باید رسیدگی شود، عنوان کرد: آمادگی تأمین هر گونه نیاز دیگری نظیر دارو یا مایحتاج دیگر را داریم.

سلیمانی متذکر شد: یک سری از اقدامات کوتاه‌مدت نظیر تعمیرات خانه‌ها و باغ‌ها هستند که از قبل شروع شده و برای انجام اقدامات بازسازی و یا احداث کامل نیاز به ارزیابی وجود دارد، ضمن اینکه در حین این اقدامات اگر نیاز به آواربرداری باشد ما قادر به انجام آن هستیم و دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز را داریم.

وی با بیان اینکه در مورد احداث بعضی از واحد‌ها مثل تجربه سرپل ذهاب عمل خواهیم کرد، تصریح کرد: بدون اینکه دیدگاه پیمانکاری داشته باشیم؛ هرگونه دستگاه یا ماشین‌ آلات دولتی را در خدمت این اقدام قرار می‌دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: این همکاری مستلزم بستن قردادی سه‌جانبه است که یک طرف این قرارداد مالک وجود دارد، در طرف دیگر دولت یا بنیاد مسکن و در طرف سوم بسیج سازندگی است، ضمن اینکه گروه‌های جهادی و تجربیات بسیج در زمینه احداث مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سلیمانی با اشاره به آمادگی بسیج در مقابل حوادثی نظیر سیل و زلزله ابراز داشت: بحث‌های مالی نیز باید در جلسات بیان شوند و باید تلاش شود که وام تعلق‌ گرفته به خسارت‌ دیدگان این زلزله تسهیلات بلاعوض بیشتری داشته باشد، ضمن اینکه موضع مسئولان در مقابل مردم آسیب‌دیده از زلزله باید موضع آرام‌کننده و در مقابل دولت باید مطالبه‌گر باشد.

وی با بیان اینکه بسیج اصناف نیز می‌تواند کمک کند، ادامه داد: گروه‌های تخصصی جهادی اصناف می‌توانند نیازمندی‌هایی که مردم به صورت خرده دارند مانند تعمیرات و کمک‌های جزئی را انجام دهند.

سلیمانی اضافه کرد: بنا شده تا از سایر استان‌ها نیز کمک‌های جمع آوری شده توسط سپاه و بسیج به مردم زلزله‌زده برسد و اگر کسری در زمینه کمک‌رسانی وجود داشته باشد ما قادر به رفع و رجوع آن هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ارسال نیرو‌های کمکی بسیج جهت خاکبرداری مکان‌های خسارت‌دیده، بیان داشت: پس از پایان ارزیابی‌ها و آمادگی مردم، آمادگی ارسال گروه‌های تخصصی و جهادی و متخصصان بسیج را داریم.

‌سلیمانی متذکر شد: در زمینه روحی و روانی نیز باید اقدامات بیشتری صورت گیرد کما این که اصحاب رسانه تلاش‌های خوبی در این زمینه داشته‌اند و گفت‌وگو با مردم و مشارکت دادن مردم در اقدامات می‌تواند مفید واقع شود.

وی گفت: به افرادی که مشکل یا بیماری خاصی دارند و به خانواده‌های شهدا یا آزادگان و مردمی که مشکل دارو دارند کمک‌رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها