جنبش «المجاهدین» فلسطین:

از یک وجب از خاک فلسطین هم نمی‌گذریم/ انتقاد از تشکیلات خودگردان

جنبش «المجاهدین» فلسطین نامه تشکیلات خودگردان به آمریکا مبنی بر پایبندی فلسطینیان به مرز‌های سال ۱۹۶۷ را به شدت محکوم و اعلام کرد: حتی از یک وجب از خاک فلسطین هم نخواهیم گذشت.
کد خبر: ۴۴۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ - 22February 2021

از یک وجب از خاک فلسطین هم نمی‌گذریم/ انتقاد از تشکیلات خودگردانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری «وفا»، جنبش «المجاهدین» فلسطین به نامه اخیر تشکیلات خودگردان به دولت ایالات متحده آمریکا در خصوص پایبندیِ فلسطینیان به مرز‌های سال ۱۹۶۷ واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه جنبش المجاهدین آمده است: ما به عنوان یک جنبش فلسطینی به هیچیک از طرف‌های دیگر وکالت نداده ایم که حتی از یک وجب از خاک فلسطین بگذرد. مواضع اخیر تشکیلات خودگردان تنها از سوی خودِ این تشکیلات بوده و بیانگر دیدگاه دیگر گروه‌های فلسطینی نیست.

المجاهدین در بیانیه مذکور تصریح کرده است: مواضع سیاسی اخیر نشان می‌دهد که تشکیلات خودگردان فلسطین به صورت عامدانه به دنبال به حاشیه راندن گروه‌های مقاومت است. این مسأله در نشست قاهره هم آشکار بود.

این جنبش همچنین یادآور شده است: مواضع ما در قبال رژیم صهیونیستی کاملاً واضح و روشن است. ما با هرگونه راهکار دو دولتی کاملاً مخالف هستیم و آن را مردود می‌دانیم. تمام خاک فلسطین متعلق به خودِ فلسطینیان است و صهیونیست‌ها هیچ حقی در هیچ گوشه‌ای از این خاک، ندارند.

پیشتر نیز جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای نامه تشکیلات خودگردان به دولت آمریکا مبنی بر پایبندی به مرز‌های سال ۱۹۶۷ را محکوم کرد. جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: آنچه در نامه تشکیلات خودگردان آمده است، به ما ارتباطی ندارد و ما حتی از ذره‌ای از خاک فلسطین صرف نظر نخواهیم کرد.

گفتنی است، تشکیلات خودگردان فلسطین اخیراً در نامه‌ای خطاب به دولت آمریکا یکی از تعهدات مورد قبول سازمان آزادی‌بخش فلسطین و گروه‌های فلسطینی را تشکیل یک کشور فلسطینی در چارچوب مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی دانسته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار