شفیعی در گفتگو با دفاع پرس:

جریانات داخلی در موضوع هسته ای با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب عمل کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود، هم مذاکره کنندگان را تشویق می‌کنند و هم فضای نقد را برای نقادان باز می‌گذارد لذا تمام جریانات داخل کشور باید بر اساس منویات رهبری در این موضوع عمل کنند.
کد خبر: ۴۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱ - 12April 2015

جریانات داخلی در موضوع هسته ای با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب عمل کنند

نوذر شفیعی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون مذاکرات هسته ای و بیانیه مطبوعاتی لوزان گفت: مقام معظم رهبری بر اساس درایت و تشخیصی که دارند خطوط اصلی مذاکره را مشخص میکنند، ایشان همواره در همه شرایط بهگونهای صحبت میکنند که برآیند کلی آن، منافع و مصالح ملی کشور است.

وی در ادامه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود، هم مذاکره کنندگان را تشویق میکنند و هم فضای نقد را برای نقادان باز میگذارد لذا تمام جریانات داخل کشور باید بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب عمل کنند و از مسائل هستهای بهره برداری حزبی و جناحی نکنند.

نماینده مردم ممسنی در مجلس، تفسیر به رای برخی افراد و گروهها از بیانات رهبر انقلاب را نابه جا خواند و اظهار داشت: منتقدین مذاکرات هستهای در داخل کشور، نباید فرمایشات رهبری را بر اساس آنچه خود میل دارند، تفسیر به رای کنند چرا که منتقدین نیز بخشی از مخاطبان فرمایشات رهبری بودند لذا قطعا انتقادات باید منصفانه صورت گیرد نه حزبی و جناحی.

شفیعی با بیان اینکه روشنگری که باید در خصوص مذاکرات صورت پذیرد از طریق تیم مذاکره کننده انجام شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم فرمایشات رهبری بار دیگر چراغ راهنمایی برای مردم و مسئولان باشد تا از بروز اختلافات احتمالی در مسائل ملی جلوگیری شود.

به گزارش دفاع پرس، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب روز پنجشنبه(20 فروردین ماه) درخصوص مذاکرات هسته ای اخیر کشورمان با گروه 1+5 با تأکید بر اینکه ایشان با توافقی که منافع ملت و کشور را تأمین کند، کاملاً موافق هستند، افزودند: البته این را هم گفتهام که «توافق نکردن بهتر از توافق بد است»، زیرا قبول نکردن توافقی که بخواهد منافع ملت ایران را پایمال کند و عزت ملت را از بین ببرد، شرف دارد بر توافقی که بخواهد ملت ایران را تحقیر کند.

حضرت آیتالله خامنهای با اشاره به طرف مقابل که اهل فریب و دروغ و عهدشکنی و حرکت درخلاف مسیر صحیح است، علت دغدغه جدی را این موضوع دانستند و گفتند: یک نمونه از چنین رفتارهای طرف مقابل در مذاکرات اخیر اتفاق افتاد و کاخ سفید بعد از گذشت حدود دو ساعت از پایان مذاکرات، بیانیه چند صفحهای را در تبیین مذاکرات منتشر کرد که در اغلب موارد خلاف واقع بود.

ایشان در ادامه یک پیشنهاد را به مسئولان مطرح کردند و گفتند: مسئولان که افراد صادق و علاقمند به منافع ملی هستند باید منتقدین شاخص مذاکرات را دعوت کنند و با آنان صحبت کنند؛ اگر در مطالب آنان، نکتهای بود، از آن برای پیشبرد بهتر مذاکرات، استفاده کنند و اگر نکتهای هم نبود، آنان را قانع کنند. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: این مصداق همدلی و یکسان سازی دلها و عمل ها است.

رهبر انقلاب، لغو یکجای تحریمها را یکی دیگر از مطالبات از مسئولان بیان کردند و افزودند: این موضوع بسیار مهم است و تحریمها باید در همان روز توافق به طور کامل لغو شوند.

حضرت آیتالله خامنهای خاطرنشان کردند: اگر قرار باشد لغو تحریمها به یک فرآیند جدید مرتبط شود، اساس مذاکرات بیمعنا خواهد بود، زیرا هدف از مذاکرات برداشته شدن تحریمهاست.

رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: مطلقاً نباید اجازه داده شود که به بهانهی نظارت، به حریم امنیتی و دفاعی کشور نفوذ کنند و مسئولین نظامی کشور نیز به هیچ وجه اجازه ندارند که به بهانهی نظارت و بازرسی، بیگانگان را به این حریم راه دهند یا توسعهی دفاعی کشور را متوقف کنند.

ایشان افزودند: لازم است توانایی دفاعی کشور و مشت محکم ملت در عرصهی نظامی همچنان محکم بماند و روزبروز نیز محکمتر شود. همچنین به هیچ وجه نباید در مذاکرات، حمایت از برادران مقاوممان در نقاط مختلف مورد خدشه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار