اختتامیه «کنگره شعر یتیم» برگزار شد/ فیض: نگاه کرامت‌بخش شاعران به شعر یتیم

یک شاعر مطرح با اشاره به آثار رسیده به کنگره شعر یتیم گفت: در تاریخ ادبیات آثار درخشانی درخصوص یتیم وجود ندارد و بیشتر آثار از یک زاویه است و با رویکرد دلسوزانه است.
کد خبر: ۴۴۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷ - 24February 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه نخستین «کنگره شعر یتیم» عصر امروز (چهارشنبه) با حضور جمعی از شاعران آیینی و به همت موسسه خیریه عترت بوتراب در تالار وحدت برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم و پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران گروه قبیله نمایش کوتاه «دل شکسته‌ام را ببین» را با هنرمندی عسل شاکری اجرا کردند و سپس پیام تصویری سید ناصر محمد سیدی یکی از خیرین کشور به این کنگره پخش شد.

امیری‌اسفندقه: شعرهای شگفتی ناگهان در این جشنواره گُل کرد
«مرتضی امیری‌اسفندقه» دبیر علمی کنگره در ادامه در سخنانی درباره شعر اظهار داشت: هیچ فکر نمی‌کردم بخت من به‌قدری بلند باشد که نفر اولی باشم که اشعار این کنگره اشعار را رویت کنم.

وی به تجارب خود در داوری کنگره‌های شعر اشاره کرد و افزود: در پرونده آموزگاری من بخت‌های بلند زیاد بوده است و این رخداد بخاطر همراهی با اساتیدی همچون حسن بیادی و سلطانی که دست من را گرفتند اتفاق ویژه‌ای بود؛ نیز نفس ایتام در این ایام کرونایی که من نیز دچار آن بودم من را زنده نگه‌داشت، بنابراین نفس‌های قدسی ایتام را گرامی‌ می‌دارم.

وی به حضور داوری شاعران برجسته در این کنگره اشاره کرد و گفت: شعرهای شگفتی ناگهان در این جشنواره گُل کرد و در برابر دیدگان ما قرار گرفت و سپس با تاکید براینکه من یک آموزگار ساده ادبیات هستم بیانیه هیئات داوران را قرائت کرد و گفت:

در ادامه، قطعه «تُنگ آرزوها» با صدای فریدون آسرایی با آهنگ‌سازی عماد توحیدی و شعر عباس محمدی و تنظیم وحید اختری توسط گروه قبیله و با طراحی حرکت علی براتی اجرا شد.

بهمنی: کنگره شعر یتیم فرادوست داشتنی است
«محمدعلی بهمنی» رئیس هئیت داوران کنگره شعر یتیم در ادامه گفت: این کنگره و این دقایق فرادوست داشتنی است و با اینکه نام یتیم دارد و وجود انسان را می‌سوزاند و من همواره خودم را یتیم می‌دیدم چون ما یتیمان جامعه و این دنیا برای دنیای دیگر هستیم.

شعر نو:

زهرا شاهد نفر دوم
محمدحسین سفری نفر سوم
سارا عسگری شایسته تقدیر

فیض: نگاه کرامت‌بخش شاعران به شعر یتیم

در ادامه، «ناصر فیض» از تلاش برای برگزاری کنگره شعر یتیم قدردانی کرد و گفت: این کنگره اتفاق مبارکی رقم زده است. در تاریخ ادبیات آثار درخشانی درخصوص یتیم وجود ندارد و بیشتر آثار از یک زاویه است و با رویکرد دلسوزانه است.

وی افزود: آثاری همچون شعر مرحوم شهریار به لحاظ احساسی بار بالایی دارد و در این جشنواره هر کسی از دریچه‌ای و با نگاه کرامت‌بخش به ایتام نگاه کرده‌اند که امیدواریم در سال‌های آینده بهتر دیده شود و راهش را ادامه دهد.

شعر سنتی:

«سید علی رکن‌الدین» رتبه اول
«رضا نیکوکار» رتبه دوم
محمد هدایت‌زاده نفر سوم
زین‌الدین عابدین آذر لنگرودی_امیرعلی سلیمانی شایسته تقدیر

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار