رئیس سازمان بسیج:

ظرفیت راهبردی بسیج در اختیار نظام است

سردار غلامرضا سلیمانی گفت: هر کجا نیاز باشد، بسیج آماده است تا در امتداد دستگاه‌ها نقش آفرینی کند و این ظرفیتی راهبردی در اختیار نظام است.
کد خبر: ۴۴۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ - 24February 2021

ظرفیت راهبردی بسیج در اختیار نظام است

به گزارش دفاع‌پرس از  خرم‌آباد، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاح ۱۸۵ پروژه محرومیت زدایی در لرستان اظهار داشت: ما در گام دوم انقلاب اسلامی به دنبال تحقق جامعه مهدوی هستیم که این مهم از مسیر دولت اسلامی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی می‌گذرد.

وی افزود: علی‌رغم همه توطئه‌ها و سنگ‌اندازی‌ها، نظام مقدس جمهوری اسلامی استقرار پیدا کرد و از تمام آن حوادث بزرگ به سلامت گذشت و وارد چهل سال دوم شد؛ بدون تردید ملت ایران در الگوسازی، راه اطمینان بخشی در پیش رو گرفته و ما افق‌های پیروزی و موفقیت را برای ملت ایران می‌بینیم، چراکه همه ظرفیت‌های مردم سالاری اسلامی، تحقق دولت و امت اسلامی و نیل به تمدن اسلامی در این مملکت وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور عنوان کرد: ما از قالب دیوان سالاری‌و بروکراسی خارج شدیم در کنار یکدیگر قرار گرفتیم تا در نظام امام و امت خدماتی را با هدف الگوسازی ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی کرونا به عنوان یک مخاطره برای تمام دنیا ایجاد شد شاهد بودیم که در ایران مردم به صحنه آمدند و نقش آفرینی کردند و نتیجه این شد که ایران در مدیریت کرونا به یک الگو تبدیل شد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: بعد از اینکه شمار تلفات و ابتلا به کرونا در کشور‌هایی مثل آمریکا و انگلیس اوج گرفت، شهردار لندن در مصاحبه‌ای اظهار کرد: «ما برخلاف تهران، نیرو‌های داوطلب مردمی در اختیار نداریم».

وی بیان کرد: بنا به اعتراف اندیشمندان غرب، در سه مرحله انسجام ملت ایران بسیار چشمگیر بوده، نخست در دوران انقلاب اسلامی، دوم در دوران کرونا و سوم در زمان شیوع ویروس کرونا که این موارد قابلیت‌های نظام اسلامی و مردم سالاری دینی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: باید در گام دوم از همه ظرفیت‌ها برای محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم استفاده شود و از همین الگوسازی برای نجات معتادان استفاده کنیم و مواجه هوشمندانه‌ای با آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

وی با اشاره به ایجاد مراکز صیانت برای احیا و بازآفرینی بخشی از جامعه که گرفتار اعتیاد شده‌اند، افزود: ما آمادگی داریم که تسهیلات قرض الحسنه به بهبود یافتگان اعطا کنیم تا بتوانند خوداشتغالی داشته باشند و از فعالیت‌های اقتصادی و تولیدات آن‌ها نیز حمایت می‌کنیم.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: بسیج خدمتگزار ملت ایران است، معتادان هم جزیی از ملت ما هستند که در صورت بهبود، می‌توانند کمک زیادی به اقتصاد کشور کنند؛ بنابراین در سال ۱۴۰۰ حمایت از پروژه‌های محرومیت‌زدایی، اشتغال و کارآفرینی با شدت بیشتری توسعه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما نه در عرض دستگاه‌ها بلکه در امتداد دستگاه‌ها هستیم، تصریح کرد: هر کجا نیاز باشد، بسیج آماده است تا در امتداد دستگاه‌ها نقش آفرینی کند و این ظرفیتی راهبردی در اختیار نظام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها