سبحانی نیا در گفتگو با دفاع پرس:

حمله به یمن، سیاه ترین پرونده در تاریخ عربستان است/ سعودی ها صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تصمیم آل سعود مبنی بر حمله به یمن، بزرگترین و سیاه ترین سند و پرونده در تاریخ عربستان است و سعودی ها قطعا از این میدان پیروز بیرون نخواهند آمد.
کد خبر: ۴۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱ - 13April 2015

حمله به یمن، سیاه ترین پرونده در تاریخ عربستان است/ سعودی ها صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارند

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس،  با اشاره به تجاوز نظامی عربستان به یمن و بمباران مناطق مختلف این کشور گفت: حاکمیت عربستان سعودی امروز گرفتار مسائل خاصی  شده که قطعا اقدامات و تصمیمات این حاکمیت نظیر تهاجم به یمن عواقب نامطلوبی برای آنان خواهد داشت، البته این مسائل و تصمیم گیری ها ناشی از اختلافلات داخلی و جنگ قدرت در هیئت حاکمه آل سعود است.

وی در ادامه افزود: تصمیم آل سعود مبنی بر حمله به یمن به عنوان مدعی خادم الحرمین، بزرگترین و سیاه ترین سند و پرونده در تاریخ عربستان است و سعودی ها قطعا از این میدان پیروز بیرون نخواهند آمد.

نماینده مردم فیروزه و نیشابور در مجلس به فرمایشات رهبر انقلاب درباره استقامت مردم یمن دربرابر مداخلات خارجی اشاره و تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مردم مبارز و سلحشور یمن این توانایی را دارند که برای خودشان تکلیف دولت را معیّن کنند و قطعا  جواب این حمله را بصورت جدی می دهند.

سبحانی نیا با اشاره به تلاش سعودی ها برای اجماع منطقه ای و یافتن هم پیمان در حمله به یمن گفت: تلاش عربستان برای اجماع منطقه ای که بتواند حمله به یمن را توجیح کند قطعا اقدام غلطی است ، متاسفانه علاوه بر عربستان، تعدادی از کشورهای حوزه همکاری خلیج فارس وارد این مهلکه شده اند که این اقدام خطری جدی برای منطقه محسوب می شود.

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی، این وظیفه تمام کشورها و سازمان های اسلامی مانند سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه بین المجالس اسلامی است که با هم وحدت داشته و بر عربستان فشار وارد کنند تا جلوی آتش افروزی در منطقه گرفته شود.

به گزارش دفاع پرس، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب روز پنجشنبه (20 فروردین) در سخنانی مهم درباره مسئله حمله سعودی ها به یمن فرمودند: " من هشدار میدهم به سعودیها، از این حرکت جنایتآمیزی که در یمن میکنند باید دست بردارند؛ این در این منطقه قابل قبول نیست. آمریکا هم البتّه از آنها دفاع میکند، حمایت میکند؛ طبیعت آمریکا این است، در همهی قضایا طرف ظالم را میگیرد؛ طرف آن چهرهی بد را میگیرد، به جای اینکه طرف مظلوم را بگیرد؛ این طبیعت آنها است، اینجا هم همانجور دارند عمل میکنند؛ ولیکن ضربه خواهند خورد، شکست خواهند خورد. حالا جنجال درست خواهند کرد که «ایران در کار یمن دخالت کرد»؛ بله، این دخالت است؛ اینکه ما نشستهایم اینجا دو کلمه حرف میزنیم، این میشود دخالت؛ [امّا اینکه] هواپیماهای جنایتکارشان آسمان یمن را ناامن کردهاند، آن دخالت نیست! آنها برای یک چنین دخالتی، بهانههای ابلهانه برای خودشان جور میکنند؛ این بهانهها، نه از لحاظ منطق بینالمللی قابل قبول است، نه ملّتها میپذیرند، و نه خدا میپذیرد.

بنابراین آنچه لازم است همین است؛ بایستی اینها هرچه زودتر دست از این جنایت و فاجعهباری بردارند. ملّت یمن یک ملّت بزرگی است، ملّت کهنی است، ملّت دیرینی است؛ هزاران سال سابقه دارد. این ملّت این ظرفیّت را دارد، این توانایی را دارد که بنشیند برای خودش تکلیف دولت را معیّن بکند."

سبحانی نیا همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به تعرض به دو زائر ایرانی بیت الله الحرام در فرودگاه جده نیز گفت: آل سعود از سویی خودشان را خادم الحرمین می نامند و از سوی دیگر چنین عمل ننگینی را در فرودگاه جده و نسبت به زائران حرم ابراهیمی انجام می دهند که این اقدام شنیع، نشان دهنده فساد اخلاقی گسترده در بدنه حاکمیت آل سعود است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه  تمام مسائل موجود نشان می دهد که دولت سعودی صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد، خاطرنشان کرد: از سازمانها و مجامع اسلامی نظیر سازمان کنفرانس اسلامی می خواهیم که در خصوص اداره حرمین شریفین به عنوان یک مجموعه بی طرف و صالح ورود کرده و دست این خائنین که آبروی حرمین شریفین را با این اعمال می برند، کوتاه کنند.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار