بیش از 250هزار پرونده درمراکز مشاوره ومددکاری به صلح وسازش انجامید

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: بیش از 250هزار پرونده درسالی که گذشت در مراکز مشاوره ومددکاری اجتماعی به صلح وسازش انجامید.
کد خبر: ۴۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ - 13April 2015

بیش از 250هزار پرونده درمراکز مشاوره ومددکاری به صلح وسازش انجامید

به گزارش " دفاع پرس "، سردار تقی مهری در مراسم رونمایی از دانشنامه انتظامی در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، تدوین این دانشنامه را حاصل تلاش 53 نفر از اساتید به مدت 3سال عنوان کرد.

وی در رابطه با پلیس دانش بنیان گفت: در دهه 80 سیاستی به منظور تشکیل پلیس دانش بنیان اتخاذ شد که در این راستا ناجا در هر یک از زیر مجموعه ها و پلیس های تخصصی خود اقدام به ایجاد دفتر تحقیقات کاربردی کرد که این دفتر درمجموعه پلیس پیشگیری به مرکز تحقیقات کاربردی تبدیل شده است.

وی به گسترده بودن پلیس پیشگیری اشاره کرد و گفت: در سال 1384با تدبیر فرماندهی وقت ناجا سردار اسماعیل احمدی مقدم پلیس پیشگیری آغاز به کار کرد که سردار رجب زاده به عنوان اولین رییس این مجموعه بود.

مهری، پلیس فرودگاه، پلیس راه آهن، کلانتری ها، پاسگاه ها، یگان های حفاظت سازمانها و دستگاه های دولتی و نگهبانان محله را زیر مجموعه پلیس پیشگیری دانست و گفت: یکی از طرح های موفق در مجموعه پلیس پیشگیری، نگهبان محله بود ودر حال حاضر بیش از 45 هزار نگهبان محله در سراسر کشور با ناجا همکاری دارند.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع پیشگیری از وقوع جرم به فعالیت مراکز مشاوره و مددکاری که در اغلب کلانتری ها به ویژه در مراکز استان ها دایر شده اند و از طریق آگاه سازی مردم سهم زیادی در پیشگیری از جرایم دارند که بیش از 250هزار پرونده در همین مراکز مشاوره و مدد کاری کلانتری ها به صلح و سازش منجر شده است.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار