مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد؛

جشنواره ادبی یوسف بستری برای ارائه ارزش‌های دفاع مقدس به زبان هنر

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: جشنواره ادبی یوسف به دنبال آن است تا هنر را در جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس به خدمت درآورد و نویسندگان با تولید آثار ادبی این ارزش‌ها را به نسل‌های آینده ایران اسلامی منتقل کنند.
کد خبر: ۴۴۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ - 04March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در اختتامیه هشتمین و نهمین دوره جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت، ادبیات داستانی با عنوان جایزه ادبی یوسف که از طریق ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: خراسان مهد علم، فرهنگ و ادب است و زادگاه شعرا، ادبا و هنرمندانی همچون فردوسی حماسه‌سرا و خیام عزل‌سرا است و بزرگانی همچون عطار و رودکی از حماسه‌سرایان باستان از این خطه به پا خواستند. امروز راه ادبا و شعرا ادامه دارد و خراسان رضوی مهد تولید آثار ادبی است.

وی در ادامه به ضرورت نقش‎آفرینی ادبیات در انتقال معارف دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در حوزه دفاع مقدس همه تکلیف دارند که نقش ایفا کنند. یکی از بزرگترین ارزش‌ها و آرمان‌ها در زندگی ما، ارزش‌های دفاع مقدس است و ادبیات یکی از ابزار نشر ارزش‌های دفاع مقدس به شمار می‌رود.

این مسئول با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب 100 برابر شدن تولید آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس را ضروری دانستند، خاطر نشان کرد: جشنواره ادبی یوسف به دنبال آن است تا هنر را در جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس به خدمت درآورد و نویسندگان با تولید آثار ادبی این ارزش‌ها را به نسل‌های آینده ایران اسلامی منتقل کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به نقش خراسان رضوی در نهمین دوره جایزه ادبی یوسف اشاره کرد و گفت: بیشترین آثار نهمین دوره جایزه ادبی یوسف مربوط به استان خراسان رضوی است. 693 اثر توسط نویسندگان استان به دبیرخانه ارسال شده بود که از بین آثار رسیده در مرحله اول ارزیابی 367 اثر انتخاب شد. 192 اثر منتخب ارزیابی مرحله دوم بود و در مرحله سوم 22 اثر از مجموع آثار به عنوان آثار برتر جهت ارزیابی نهایی به مرحله کشوری راه پیدا کرد و منتخبین آن در سطح ملی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه به اقداماتی که در استقبال گسترده نویسندگان از جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت، ادبیات داستانی مؤثر بوده اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی، اقدامات ستادی و رسانه‌ای، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و استفاده از ظرفیت روابط عمومی دستگاه‌ها برای تبلیغ این جشنواره از مهمترین اقداماتی اجرایی است که در استقبال نویسندگان و نقش‌آفرینی آنان در این جشنواره مؤثر بوده است.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: تلاش ویژه‌ای در سال‌جاری صورت گرفت که طی آن با 800 نفر از نویسندگان دفاع مقدس از طریق دبیرخانه در قالب گفت‌وگوی کلامی ارتباط برقرار شد و یک گروه در حوزه ادبیات دفاع مقدس به میدان آمدند و با تشکیل ستاد نهضت تولید آثار ادبی در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر 100 برابر شدن آثار ادبی تلاش می‌کنند.

وی در پایان گفت: با شکل‌گیری نهضت تولید آثار ادبی کار گسترده‌ای در حال انجام است که استقبال نویسندگان از این حرکت جهادی و تولید آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس به این نهضت غنی خواهد بخشید؛ بر همین اساس از نویسندگان دفاع مقدس و نوقلمان دعوت می‌کنیم به این نهضت بپیوندند و با تولید آثار ادبی فاخر در جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس گام بردارند.   

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار