آیین اختتامیه جشنواره «جایزه ملی ادبی یوسف» در همدان برگزار شد

در آیین اختتامیه هشتمین و نهمین دوره «جایزه ملی ادبی یوسف» از برگزیدگان استانی این جشنواره تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۴۴۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ - 04March 2021

«محمد برخوردار» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان، اظهار داشت: در آیین اختتامیه هشتمین و نهمین دوره جایزه ملی ادبی یوسف که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری»، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، برگزیدگان جشنواره، نویسنگان و پژوهشگران استان و جمعی از مدیران، در سالن کنفرانس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برگزار شد، از برگزیدگان استانی تجلیل به عمل آمد.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس همدان افزود: ۸۴ اثر از سراسر استان به دبیرخانه نهمین دوره جشنواره ادبی یوسف ارسال شد که پس از داوری، سه اثر به جشنواره کشوری راه پیدا کرد، و «مرتضی فرجی» و «سید میثم موسویان» در هشتمین دوره و «رقیه کریمی» و «سمانه مستقیمی» نیز در نهمین دوره جشنواره ادبی یوسف از استان همدان مورد تقدیر قرار گرفتند.

برخوردار تصریح کرد: دلیل نام گذاری جشنواره ادبی یوسف حفظ نام و یاد شهید والا مقام شهید یوسف ملک شامران نویسنده حوزه ادبیات است.

وی گفت: نامه صادق به نرگس – خرمالوها روی شاخه ها رسیدند و شکمم خالی شده از آثار منتخب این جشنواره ادبی یوسف به شمار می آید.

دبیر اجرای جشنواره ادبی یوسف در همدان، هدف از برگزاری جشنواره یوسف را تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس به عنوان پیشران فرهنگ ملی برای نیل به آرمان های انقلاب اسلامی عنوان کرد. 

جشنواره ادبی یوسف در سال ۱۳۸۵ با یاد و گرامیداشت شهید «یوسف ملک شامَران» پایه گذاری شد و تا کنون هشت جلد کتاب با عنوان یوسف به عنوان دستاورد جشنواره منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها