مسئول ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس بوشهر:

نويسنده بوشهری رتبه اول جشنواره ملی ادبی را به خود اختصاص داد

«زهرا شاعری» گفت: در این جشنواره داستان نویسنده بوشهری «محمد حیدری» با عنوان «آنها ۱۷۵ نفر نبودند» از بین ۲۵۰۰ اثر ارسال شده به این جشنواره حائز رتبه اول کشوری در بخش دفاع مقدس شد.
کد خبر: ۴۴۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰ - 04March 2021

نويسنده بوشهری رتبه اول جشنواره ملی ادبی را به خود اختصاص دادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، آیین اختتامیه هشتمین و نهمین دوره جشنواره ملی ادبی یوسف (دوسالانه) داستان های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت امروز به صورت مجازی همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر برگزار شد.

جشنواره «یوسف» به صورت کشوری و توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود که امسال فراخوان این جشنواره از آذر آغاز و تا 15 بهمن ادامه داشت.

«مسعود امیرخانی» دبیر هشتمین و نهمین جشنواره‌ ملی ادبی یوسف اظهار داشت: در این دوره دو هزار و ۵۰۰ اثر به داوری اساتید دانشگاه، چهره‌های شاخص و نویسندگان نخبه‌ استان‌ها رسید که پس از بررسی، ۳۰۰ اثر مورد تأیید قرار گرفت.

وی در مورد نحوه‌ داوری نهایی این مسابقات گفت: ۳۰۰ اثر تأییدشده به تهران رسید و هیئت داوران مرکزی که شامل آقایان «ساسان ناطق»، «محمدرضا شرفی‌خبوشان»، «فرحناز علیزاده»، «خسرو باباخانی» و «مسعود علیزاده» بود، کار داوری را انجام دادند که پس از دو مرحله، ۸۰ اثر نهایی شده و ۲۰ اثر برگزیده شد.

«زهرا شاعری» مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان بوشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بوشهر، با بیان اینکه امسال 120 اثر به دبیرخانه استانی ارسال شد که 50 اثر انتخاب و 10 اثر برگزیده به دبیرخانه تهران جهت داوری ارسال شد اظهار داشت: 10 نفر در استان برگزیده داستان در حوزه مدافعان سلامت، دفاع مقدس و شایسته تقدیر شدند

وی گفت: در این جشنواره داستان نویسنده بوشهری «محمد حیدری» با عنوان «آنها ۱۷۵ نفر نبودند» از بین ۲۵۰۰ اثر ارسال شده به این جشنواره حائز رتبه اول کشوری در بخش دفاع مقدس شد.

شاعری خاطرنشان کرد: رتبه دوم «معصومه منصوری» در حوزه دفاع مقدس با عنوان داستان «بادبادک»، «مریم گل چمن» با عنوان «یک وجب مانده تا شهادت» و «روزبه خدادای» با عنوان «گل سر» به صورت مشترک حائز رتبه سوم در این حوزه شدند.

مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان بوشهر افزود: در حوزه مدافعان سلامت «حمیده جاهدین محمدی» با داستان «رقص مرگ»، «لیلا حیدری» با عنوان داستان «بی قرار» و «زهرا کشاورز» با داستان کوتاه «هدیه دوم» به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: «دانیال ملاح زاده» با داستان «ماموریت مادر»، «سیده مبینا حسینی» با عنوان «شبیه حر» و «سیدعباس حسینی مقدم» با داستان کوتاه «شیخ حسین راست گفته بود» از شایستگان تقدیر نهمین جشنواره‌ ملی ادبی یوسف شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار