بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان؛

تمام تحریمها باید در روز توافق لغو شوند/ ایران ثابت کرده است که به تمام تعهدات خود پایبنده بوده و هست

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه ای در مورد وضعیت کنونی مذاکرات هسته‌ای اظهار نظر کردند.
کد خبر: ۴۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ - 13April 2015

تمام تحریمها باید در روز توافق لغو شوند/ ایران ثابت کرده است که به تمام تعهدات خود پایبنده بوده و هست

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه ای در مورد وضعیت کنونی مذاکرات هستهای اظهار نظر کردند.

متن این پیام به شرح زیر است:

مردم سربلند و مقاوم ایران

در لحظات تاریخی و حساسی قرار داریم. ما در طول یک دهه گذشته نه بلکه از ابتدای انقلاب تاکنون تجربیات تلخ و شیرین فراوانی را کسب کردهایم و دستاوردهای ارزشمندی را به دست آوردهایم. امروزه عزت و منزلت کشور ما در منطقه و جهان مثال زدنی است. امری که تقریبا همه سیاست مداران جهان حتی دشمنان این مرز و بوم نیز به آن اذعان داشتهاند. نفوذ و قدرت نظام برخواسته از آرای عمومی ما چشم امید بدخواهانش را کور کرده است. به وضوح شاهدیم که بحرانی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا یا حتی جهان اسلام نیست که بدون مشارکت جمهوری اسلامی قابل حل و فصل باشد.

همه اینها به مدد یاری خداوند متعال، همدلی و وحدت ما و همچنین ایستادگی ما بر اصول و ارزشهای والای اسلامی و انسانی بوده است. ما مردمی هستیم که هشت سال جنگ تحمیلی صدام (بلکه همه مستکبران عالم) علیه کشورمان را با سربلندی و پیروزی پشت سر گذاردهایم، ما ملتی هستیم که زیر فشار شدیدترین تحریمها و فشارهای سیاسی مقاومت کردهایم و پشتیبان نظاممان بودهایم. این همراهی و تحمل بوده است که حکومت ما را قادر به دستیابی به تواناییها و امتیازات متعدد در بعد منطقهای و جهانی کرده است.

یکی از تواناییها و دستاوردهای اصلی ما در این سالها دستیابی به چرخه کامل غنی سازی هستهای است. علمی که دارا بودن آن یکی از نمادهای قدرت و تکنولوژی سطح بالا در عصر حاضر محسوب میشود.

دستیابی به این فناوری با تلاش شبانه روزی فرزندان جوان ایران اسلامی تا سر حد جان و با تقدیم خون خود صورت گرفت استکبار جهانی آمریکا و صهیونیسم جنایتکار در نهایت خواری و زبونی دست به ترور چند تن از این عزیزان زد و پس از اینکه از حذف فیزیکی دانشمندان مومن و انقلابی ما مایوس گشت ویروسهای مخرب پیشرفته را عازم تاسیسات هستهای ما نمود و در ادامه دست به تحریمهای ناجوانمردانه زد و با ناامن نمودن کشورهای همسایه و کاهش قیمت نفت در سال اخیر به کمک هم آخوران عربی خود به ویژه دیکتاتور آل سعود هزینههای هنگفتی را بر ملت ما تحمیل نمود.

حال بعد از دستیابی به این فناوری و به جهت تثبیت آن و همچنین کاهش هزینهها و رفع تحریمهای ظالمانه غرب علیهمان، پشت میز مذاکره با دشمنان نشستهایم. دشمنانی که همه میدانیم از هیچ اقدامی برای تضعیف و نابودی ملت و نظام ما فرو نمیگذرند و اگر هم تا امروز به اهداف خود نرسیدهاند به خاطر ناتوانی آنها بوده است.

عقل حکم میکند برای به دست آوردن امتیازات و کم کردن هزینهها، ما نیز امتیازاتی بدهیم و محدودیتهایی را بپذیریم. به شرطی که طرف مقابل نیز حاضر باشد در قبال اقدامات ما و به اندازه ارزش عمل ما امتیازاتی را بدهد. به همین دلیل بود که از روز اول مذاکرات و به مرور، رهبری فرزانه انقلاب نیز خطوط قرمزی را ترسیم کردند و حدود و صغور مذاکرات را به طور کلی مشخص نمودند.

تیم مذاکره کننده ما به ریاست وزیر محترم امور خارجه با تلاش فراوان و طی جلسات طولانی و خسته کننده توانستهاند در موضوعات مختلف سیاسی و فنی با طرف مقابل به یک سری راه حلهای کلی برای توافق دست پیدا کنند. این راه حلها در غالب یک بیانیه به اطلاع جهانیان رسید.

بعد از خواندن بیانیه شاهد بودیم که ایالات متحده که در واقع طرف اصلی مورد بحث ما در این مذاکرات میباشد و کشوری است که در طرف مقابل باید بیشترین اقدامات را بعد از توافق انجام دهد، متنی پر از ابهام و از پیش تهیه شده را که نشان دهنده اهداف واقعی آنان از مذاکرات است را منتشر کرد (فکت شیت آمریکا) که این هم نشان از بدقولی و غیر قابل اعتماد بودن آمریکا است.

آمریکا از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ همانطور که در اسناد لانه جاسوسیاش آمده در اندیشهٔ ساقط کردن نظام اسلامی و به شکست کشانیدن انقلاب و خیزش و مقاومت مردم بوده و هست و خواهد بود و قطعا اگر توان این کار را داشت لحظهای درنگ نمیکرد و حتی پای میز مذاکرات هم نمیآمد و این مساله حتی در سخنان و اظهارات دولت مردان آمریکا هم کاملا مشهود و هویداست که راهی جز مذاکره در برابر ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران ندارند وگرنه یا با اقدام نظامی یا با ادامهٔ تحریمهای شدیدتر و بیشتر به نتایج دلخواه خود میرسیدند که البته هیچگاه نه در مذاکرات و نه با هیچ گزینهٔ دیگری به آن نتایج دلخواه خود نخواهد رسید ان شاء الله.

لازم به ذکر است یادآوری کنیم آنها تا همین امروز هم از هیچ گونه دشمنی و توطئهای ضد ملت ایران دریغ نکردند طرح ریزی کودتاهای مختلف و کمکهای فراوان به رژیم بعث عراق در جریان ۸ سال جنگ تحمیلی، حمایت از گروهکهای تروریستی در مقاطع گوناگون، ایجاد سازمانی گسترده از تحریمهای غیرانسانی و ظالمانه و شدید بر ضد این ملت مقاوم و... فقط به این جرم که مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی خواهان استقلال و پیشرفت هستند و نخواستند نوکر آمریکا باشند و سر ذلت جلوی این کشور و متحدانش خم کنند گواه این مسئله میباشد.

حال ما مقابل چنین دشمنی قرار گرفتهایم که با این اوصاف واضح است که در مذاکرات موسوم به پرونده هستهای ایران باید با هوشیاری و دقت فراوان و بینظیر نسبت به هرگونه توافق احتمالی و هرآنچه که قرار است مکتوب شود پرداخته شود تا با کلمات و جملات مبهم جای شیطنت و تفاسیر مبهم و دوپهلو و دلبخواهی و سواستفاده برای دشمنان ما فراهم نشود و این وظیفهٔ خطیر و حساس برای تیم مذاکره کنندهٔ ماست که راههای مکر و کید و حیلهٔ دشمن را سد کنند و به توافقی کاملا واضح و دقیق بالاخص در جزئیات و مطابق با خطوط اصلی قرمز نظام و هماهنگ با عزت و منافع ملت دست پیدا کنند وگرنه در غیر اینصورت اگر قرار است خطوط قرمزها رعایت نشوند و توافقات احتمالی موید منافع و حقوق و عزت کشور و ملت نباشند بنا به حکم عقل و منطق توافق نکردن بهتر از توافق بد کردن است.

ما براساس تجربیات گذشته معتقدیم که مساله هستهای ایران صرفا یک بهانه واهی و دروغین برای تحت فشار قرار دادن نظام اسلامی و منصرف کردن مردم از راه مقاومت و قراردادن آنها مقابل جمهوری اسلامی است و به همین علت، تمام محدودیتها و تحریمهای مربوط به این مساله و مسایل واهی و ادعایی دیگر از سوی دشمنان ما، ناعادلانه و ظالمانه هستند و باید تحریمهای مربوط به پروندهٔ هستهای ایران در روز توافق هستهای به طور یکجا و همزمان لغو کامل شوند چون جمهوری اسلامی ثابت کرده است که به تمام تعهدات خود در این باب پایبنده بوده و هست و خواهد بود و گواه این مدعا هم همکاریهای گسترده با آژانس بین المللی انرژی هستهای و همین مذاکرات میباشد و دروغگویی و تقلب را باید در طرف مقابل جستجو کرد.

مطمئنا حتی اگر توافقی صورت پذیرد بعید نیست دوباره تحریمهای بیشتری به دلیل حمایت از حقوق بشر آمریکایی را بهانهای برای تحریمهای بیشتر نمایند.

بحث مهم و خط قرمز دیگر اینست که لزومی ندارد نسبت به مراکز دفاعی و نظامی کشور هیچگونه بازرسیها و نظارتها فراتر از قانون و روند معمول در آزانس بین المللی انرژی هستهای تن دهند چون اولا مکانهای فعالیت هستهای ما کاملا مشخص است و ثانیا ما هیچگونه اعتمادی به بازرسان طرف مقابل نداریم که اجازه بازرسی و نظارت بر مراکز دفاعی و امنیتی خود را به آنها بدهیم و به بهانه بازرسی، بیگانگان را به حریم امنیتی کشور راه داده یا توسعه دفاعی کشور را متوقف کنیم.

خط قرمز مهم بعدی این است که روند غنی سازی اورانیوم و فعالیتهای صلح آمیز هستهای و روشهای رشد این علم و تکنولوژی سطح بالا در کشور ما به آسانی و یک شبه به دست نیامده است و با صرف هزینههای بالای مادی و معنوی تبدیل به یک علم و راه بومی در کشور شده است، بنابراین حق تحقیق و توسعه و پیشرفت و ادامه فعالیت هستهای برای کشور و دانشمندان ما مانند سایر اعضای ان پی تی باید محفوظ بماند و به هیچ عنوان در این زمینهها زیر بار حرف زور و غیرمنطقی نخواهیم رفت.

ما اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان نماینده قشر بیدار و آگاه ملت مقاوم و قهرمان ایران ضمن حجت دانستن بیانات و رهنمودها و خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب امام خامنهای حمایت خود را از تیم مذاکره کننده هستهای اعلام میداریم و ضمن پشتیبانی کامل از یک راه حل و توافق خوب که موید عزت و منافع و حقوق ملت باشد با هرگونه اعتماد به طرف مقابل بالاخص آمریکا و خواستههای نامشروع و غیر منطقی به شدت مخالفت ورزیده و امیدواریم با درایت و تدبیر تیم مذاکره کننده هستهای و با توجه به اتمام حجت مقام معظم رهبری به یک توافق خوب در جهات مطرح شده دست یابیم انشاء الله.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار