گام دوم/ یادداشت/ سید احسان قاضی‌زاده هاشمی

گام دوم انقلاب و تجدید مطلع جدید برای ملت ایران

گام دوم انقلاب اسلامی تجدید مطلعی خطاب به ملت ایران به ویژه جوانان و به مثابه منشوری برای خودسازی جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی خواهد بود و فصل جدید زندگی اجتماعی را برای ملت ایران رقم می‌زند.
کد خبر: ۴۴۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۷ - 17March 2021

گام دوم انقلاب سند و منشور نقش‌آفرینی انقلاب اسلامی/////گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس ـ «سید احسان قاضی‌زاده هاشمی» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛ جامعه به شکل آرمانی‌اش محقق نخواهد شد مگر اینکه قبل از آن نهادهای اداره‌کننده کشور، آرمانی شکل گرفته باشد. انقلاب اسلامی در حالی به پنجمین دهه زندگی‌اش پا گذاشت که دشمنانش آرزوی شکست آن را داشتند اما دوستانش امیدوارانه سربلندی ملت را نظاره‌گر بودند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران و برای ادامه این راه روشن به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه گذشته پرداخته و توصیه‌های اساسی به منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ را ارائه کردند.

گام دوم انقلاب تجدید مطلعی خطاب به ملت ایران به ویژه جوانان و به مثابه منشوری برای خودسازی جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی خواهد بود و فصل جدید زندگی اجتماعی را برای ملت ایران رقم می‌زند.

گام دوم انقلاب، ملت ایران را به آرمان بزرگ تمدن‌سازی می‌رساند؛ از طریق جوانِ انقلابی دانا و کاردان، انقلاب اسلامی به آرمان‌هایش دست خواهد یافت. درست گفت آن عزیز ورزشکار که حل تمامی مشکلات در گرو حمایت از نائب امام زمان (عج) است.

آشنایی اقشار مختلف به ویژه نسل جوان با اهداف و ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب بسیار ضروری است و جوانان پرشور و انقلابی ما باید بدون توجه به تبلیغات دروغین دشمنان، با روحیه امیدوارانه برای ساختن ایرانی بهتر تلاش و همت کنند. صیانت از آرمانهای انقلاب به عهده جوانان است؛ جوانان مؤمن و انقلابی باید با وحدت در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب قدم بردارند.

گفت‌وگو و تحلیل و تفسیر پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب، نیاز به این دارد که بفهمیم مقیاس سنجش این بیانیه چه مقیاسی است تا با همان مقیاس درباره آن بحث کنیم. این بیانیه جایگاهش این است که در شرایط جنگ روانی دشمن و با توجه به آسیب‌ها و آفاتی که حادث شده، ما متناسب با مقیاس انقلاب اسلامی یک اقداماتی را انجام بدهیم و این تنها راه‌حل اساسی مسائل است. این بیانیه مسیر حل چالش‌های انقلاب اسلامی را پیش روی ما قرار داده است.

همان‌طور که گام اول انقلاب اسلامی برای بیرون کردن استبداد و نظام شاهنشاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی گذشت، گام دوم انقلاب که نهضت دوم این انقلاب را شامل می‌شود با شعار اخراج آمریکا از منطقه آغاز شده است؛ زیرا انقلاب اسلامی در یک عرصه جدید و وسیع منطقه‌ای و جهانی می‌خواهد نقش‌آفرینی کند.

گام دوم انقلاب سند و منشور نقش‌آفرینی انقلاب اسلامی در عرصه منطقه و نظام بین‌الملل است؛ گام دوم انقلاب می‌خواهد پیام جهانی و منطقه‌ای انقلاب اسلامی را صادر کند؛ لذا به همین دلیل امام خامنه‌ای هفت توصیه مهم بیان فرموده‌اند که اولین توصیه از علم و فناوری آغاز می‌شود و نشان می‌دهد باید وارد یک تحول و جهاد علمی و فناورانه در ایران و کشور‌های اسلامی شویم تا اخراج آمریکایی‌ها از منطقه فقط به اخراج سربازان آن‌ها محدود نشود؛ بلکه اقتصاد سرمایه‌داری و فرهنگ لیبرالی و نظام‌های استعماری جدیدی که آمریکا در منطقه به وجود آورده است نیز باید نادیده گرفته شود.

سوال جامعه ما این است که چرا در برخی از ابعاد زندگی و سیاست مثل دفاع، امنیت و نظام سیاسی پیشرفت فوق‌العاده‌ای کردیم و در بعضی از ابعاد مثل اقتصاد، علم و فناوری و مسئله عدالت، عقب هستیم.

انقلاب اسلامی دارای حکمرانی اسلامی است که از سه رکن ولی فقیه، رهبری جهادی و مدیریت جهادی برخوردار است؛ اگر افرادی از جنس شهیدان حاج قاسم سلیمانی، همت، متوسلیان، احمد کاظمی و خرازی و ده‌ها فرمانده دیگر در حوزه اقتصاد و فرهنگ داشتیم، شاهد وضعیت مطلوب‌تری در کشور بودیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها