مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان قوچان خبر داد:

اختصاص قطعه «اصحاب الشهدا» در آرامستان شهرستان

علیرضا خلیلی گفت: قطعه «اصحاب الشهدا» پس از بازپیرایی و زیباسازی محیطی به‌عنوان مدفن یادگاران دفاع مقدس در نظر گرفته‌شده و مخصوص آن دسته از پیشکسوتان دفاع مقدس است که پس از سال‌ها دوری از هم‌رزمان شهیدشان، از دنیا رفته و به آن‌ها ملحق می‌شوند.
کد خبر: ۴۴۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵ - 07March 2021

«علیرضا خلیلی» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان قوچان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، پیشکسوتان دفاع مقدس را نماد زنده هشت سال ایثار و مجاهدت در عصر کنونی خواند و اظهار داشت: قطعه زمینی که پس از بازپیرایی و زیباسازی محیطی به‌عنوان مدفن یادگاران دفاع مقدس در نظر گرفته‌ شده است، مخصوص آن دسته از پیشکسوتان دفاع مقدس است که پس از سال‌ها دوری از هم‌رزمان شهیدشان، از دنیا رفته و به آن‌ها ملحق می‌شوند.

وی با اشاره به آیه ۲۳ سوره مبارکه احزاب افزود: پیشکسوتان دفاع مقدس مصداق «مِنَ المُومِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدوا الله عَلَیه» و در زمره مجاهدانی هستند که پس از پایان جهاد، بر عهد و میثاق خود با پروردگار و هم‌رزمان شهیدشان استوار مانده و با صبر و بصیرت، هیچ‌گاه از آرمان ایثار و شهادت عدول نکرده و «وَ مِنهُم مَن یَنتَظِر» را به منصه ظهور رسانده‌اند.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان قوچان خاطرنشان کرد: این قطعه زمین بالغ‌بر ۵ هکتار مساحت دارد و پایین قطعه ویژه والدین شهدا قرار دارد و بخش مخصوص به شهدا و خانواده معظم آن‌ها با احداث این قطعه کامل می‌شود.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در استان است که این تدبیر در جهت تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس به‌عنوان بخش قابل‌توجهی از جامعه ایثارگری اتخاذ می‌شود.

خلیلی در انتها ابراز امیدواری کرد: رزمندگان حق بزرگی بر جامعه دارند و تلاش داشتیم تا با این کار یاد و خاطره آن‌ها برای همیشه در اذهان باقی بماند زیرا در شرایط کنونی که دشمنان به دنبال تضعیف آرمان‌های اصیل اسلام و انقلاب هستند، بدون تردید گسترش فرهنگ ایثار و شهادت زمینه‌ساز ناکامی دشمنان و سربلندی نظام اسلامی است.

شایان‌ذکر است که چندی قبل با رضایت خانواده مرحوم محمدابراهیم شریعتی از یادگاران دوران دفاع مقدس، پیکر این رزمنده بسیجی با حضور هم‌رزمان و اقشار مختلف مردم ولایتمدار شهرستان قوچان و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تشییع و پس از قرائت زیارت عاشورا، به‌عنوان اولین پیکر مدفون در قطعه اصحاب الشهدا، در آرامستان باغ بهشت شهرستان به خاک سپرده‌شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها