وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای فرهنگ عمومی:

فرهنگ ایثار و شهادت مختص چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیست

سید عباس صالحی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت مختص چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیست، گفت: برای برنامه‌های حوزه دفاع مقدس باید سندی تبیین شود تا بدانیم در این حوزه چه فعالیت‌هایی رقم می‌خورد.
کد خبر: ۴۴۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ - 09March 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفتصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی صبح امروز (سه‌شنبه)، که با دستور جلسه «ارائه برنامه‌های دستگاه‌های مختلف ذیل برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس» برگزار شد با تاکید بر لزوم اینکه گزارش‌های هر یک از دستگاه‌ها در مورد چهلمین سالگرد دفاع مقدس جمع‌آوری و برای سایر اعضا ارسال شود، اظهار داشت: هر یک از اعضای شورای فرهنگ عمومی کشور باید گزارش‌ها را بررسی و سپس پیشنهاد‌های خود را برای برگزاری هر چه بهتر چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس ارائه کنند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که فرهنگ ایثار و شهادت مختص چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیست، به همین منظور اگر قرار باشد ایده‌های خاصی در این راستا داشته باشیم باید کار‌های تخصصی، ماندگار و در جهت فرهنگ‌سازی ایثار و شهادت انجام دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه سه پیشنهاد برای برگزاری هر چه بهتر چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس گفت: ابتدا به نظر می‌رسد باید کار‌های تولید شده از سوی مجموعه‌های مختلف توسط یک گروه داوری مورد ارزیابی قرار گیرند تا مشخص شود چه تعداد آثار فاخر یا تا حدودی ماندگار تولید شده است، سپس این آثار که در دستگاه‌های مختلف تولید شده است باید جداسازی شوند.

صالحی خاطرنشان کرد: پس از جداسازی باید برنامه‌ریزی برای دیده و شنیده شدن این آثار داشته باشیم، گا‌هی کار‌های فاخر و شایسته‌ای تولید می‌شود، اما اینکه چگونه به مخاطب عرضه شوند هم نکته مهمی است.

وی افزود: آنچه دستگاه‌ها باید توجه داشته باشند این است که فرهنگ ایثار و شهادت تنها در همین ایام سالگرد دفاع مقدس پیگیری نشود بلکه مهم این است که ساختاری که برای این فرهنگ‌سازی تببین شده است در طول سال تدوام داشته باشد تا این حوزه به دست فراموشی سپرده نشود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: برای برنامه‌های حوزه دفاع مقدس باید سندی تبیین شود تا بدانیم در این حوزه چه فعالیت‌هایی رقم می‌خورد، در واقع ساختار ارتباطی دستگاه‌ها در خصوص این موضوع باید ایجاد شود.

صالحی در پایان گفت: سومین اقدامی که باید به آن توجه کرد این است که همه باید به سمت یک جمع‌بندی و نظام دستگاهی برویم،  سپس برنامه‌ای برای پس از ۴۰ سالگی دفاع مقدس تبیین کنیم.

بر اساس این گزارش؛ سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردار «عبدالرضا آزادی» معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین، حجت‌الاسلام والمسلیمن «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، «عماد افروغ» فعال فرهنگی، «رضا پورحسین» قائم مقام معاون سیمای جمهوری اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلیمن «علی تقوی» معاونت فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها، «محمدحسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، «ابراهیم صادقی‌فر» معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا عزت‌زمانی» معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها