امام جمعه زابل:

هیچ سودی در عالم بالاتر، بهتر و عزیزتر از وصول به مرتبه وصال محبوب ازلی نیست

حجت‌الاسلام عزیزی گفت: بشر موجودی منفعت طلب است، منفعت برای انسان اصل است، هر کاری که بخواهد انجام دهد حساب می کند که چه سودی می برد و چه هزینه ای باید کند، هیچ سودی در عالم بالاتر ، بهتر و عزیزتر از وصول به مرتبه وصال محبوب ازلی نیست.
کد خبر: ۴۴۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ - 12March 2021
هیچ سودی در عالم بالاتر ، بهتر و عزیزتر از وصول به مرتبه وصال محبوب ازلی نیستبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، مراسم بزرگداشت روز شهدا و یادواره شهید «آرش پاکدل» از شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گلزار شهدای زابل برگزار شد.
 
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی عزیزی» امام جمعه شهرستان زابل اظهار داشت: واقعیت این است که شهدا قطعاتی از ملکوت اعلا هستند که خدای متعال روزی ما کرد مدتی هم نفس شان بودیم و زیارتشان کردیم و در زندگانی شان چشم مان به جمال شان منور شد.
 
وی گفت: بشر موجودی منفعت طلب است، منفعت برای انسان اصل است، هر کاری که بخواهد انجام دهد حساب می کند که چه سودی می برد و چه هزینه ای باید کند، هیچ سودی در عالم بالاتر ، بهتر و عزیزتر از وصول به مرتبه وصال محبوب ازلی نیست.
 
حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: بسیاری از شهدا سن شان بین بیست تا سی می باشد شاید هم کمتر، آن ها در آن روزی که از این عالم خاکی بنا بود بروند، آن روز  از این عالم خاکی می رفتند، مقدرشان بود که این روز از عالم خاکی بروند به عالم بقاء در همان سن، در همان روز و در همان ساعت و در همان لحظه اما چه کردند که خدای متعال آن ها را انتخاب کرد، سلام بر بندگانی که خدا آن ها را برگزید.
 
این مسئول بیان کرد: شهید پاکدل از شهدای ارتش که بر مزار مطهر ایشان بودیم شب قدر آخری که بعد از آن به شهادت رسیدند ، شب قدر مقدرات ما را می نویسند، همه شهدا در  شب بیست و یکم قدر قبل از شهادت شان نوشته شده که در فلان روز فلان لحظه و فلان ساعت از دنیا برود. وقتی که امضای حضرت حجت قرار شد پای این مرگ ها ثبت شود آنجا است که آقا برای بعضی از اینها درخواست شهادت می کند. یعنی اگر قرار است که هزار جوان از دنیا بروند ممکن است که حجت خدا چند تا از اینها را انتخاب کنند.
 
امام جمعه امام زابل گفت: پدران و مادران شهدا، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بچه شما را انتخاب کرده است، چرا انتخاب کرده اند؟ ما روایت داریم که هرکس به رجعت ایمان ندارد از ما نیست. رجعت چیست؟ رجعت عبارت است از اینکه شهدایی که قبل از ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به فیض قدس شهادت نایل شدند خدا اینها را ذخیره می کند، بدن هایی که زیر این خاک هاست شما از وجود نازنین شان یک سنگ با یک سری اطلاعات می بینید، در هنگامه رجعت این قبور شکافته خواهند شد و این انوار طیبه و این ملکوتیان عالم ملک سر از خاک بر می آورند و به حجت خدا لبیک می گویند.
 
وی ادامه داد: پدران و مادران شهدا، قدر بچه تان را بدانید ، بچه ای که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برای خودش انتخاب کرد، امام زمان برای یاری خودش اینها را تک به تک انتخاب کرد ،چه خصوصیتی داشت ما نمی دانیم. 
 
حجت الاسلام عزیزی اظهار داشت: پسران و دختران عزیز حواستان را جمع کنید و ارتباطتان را با شهدا زیاد کنید سعی کنید شهدا شما را بشناسند. همواره سر قبور شهدا بیایید و با ایشان حرف بزنید، حاجتی دارید با اینهایی که همنشین سیدالشهدا هستند و در کنار امام حسین علیه السلام متنعم به نعم الهی هستند درد دل کنید ، حسنش کجاست؟ فردای قیامت آن شهید می‌گوید من این را می شناسم او می‌آمد کنار من و سر قبر من و با من حرف می زد. رفیق شهدا باشید تا به وقتش به سراغ شما بیاید.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار