امام جمعه خرم آباد:

شهادت از مقدس‌ترین واژه‌هایی است که در فرهنگ اسلامی وجود دارد

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به ۲۲ اسفند ماه و روز شهید گفت: شهادت از بزرگترین و مقدس‌ترین واژه‌هایی است که در فرهنگ اسلامی وجود دارد و آیات و روایات متعددی در قرآن و از طرف ائمه معصومین (ع) در ارتباط با شهید و شهادت وجود دارد.
کد خبر: ۴۴۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱ - 12March 2021

شهادت از مقدس ترین واژه‌هایی است که در فرهنگ اسلامی وجود دارد

به گزارش دفاع‌پرس از  خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد، با بیان اینکه یکی از صفت‌های متقین بزرگ بودن خداوند تبارک و تعالی در نظرشان است اظهار داشت: متقین هرآنچه غیر خدا باشد در نظرشان کوچک و حقیر است، انسان‌های با تقوا رفتار،گفتار و سبک زندگیشان در مسیری است که خداوند تبارک و تعالی باشد.

وی افزود: اینکه این روزها تا حدودی آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان پایین است  به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم است، پایبندی به دستورات ستاد ملی و استانی کرونا  پایین بودن آمار فوتی‌های ناشی از کروناست  در همین راستا باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: با توجه به اینکه روزهای پایانی سال را در پیش داریم امیدواریم با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی سال جدید همراه با سلامتی برای خودمان، خانواده‌هایمان و جامعه اسلامی باشد.

وی بیان کرد:  افزایش آمار مبتلایان و پایین آمدن درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب ایجاد مشکلات فراوان و تعطیل شدن بسیاری از مشاغل می‌شود، تجمعات در آرامستان‌ها تضعیف امت اسلامی است و مورد رضایت خداوند نیست.

شاهرخی گفت: بسیاری  از مناسب‌ها به تدریج از معنا و مفهوم اصلی  خود خارج شده و عمل به این مناسبت‌ها به گونه‌ای شده است که برخی از جوانان به خودشان و دیگران آسیب می‌رسانند، اینکه تحت هر عنوان و گرامیداشت مناسبتی  خود و دیگران را مصدوم و یا منجر به کشته شدن شویم با شرع، عقل، منطق واستقلال سازگاری ندارد.

وی با اشاره به بیست و هفتم رجب و مبعث رسول گرامی (ص) تصریح کرد: سخنان و فرموده‌های روز گذشته  مقام  معظم رهبری به مناسبت مبعث پیامبر اسلام (ص)  همچون گذشته بسیار عمیق، امید بخش و همراه با معرفت افزایی و بصیرت افزایی بود.

امام جمعه خرم‌آباد خاطر نشان کرد: دو مقوله تربیت اخلاقی و تربیت دینی ماموریت همه انبیاء به ویژه پیامبر اسلام بوده است که جامعه ما و بشریت امروز  نیازمند تربیت اخلاقی و دینی است.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو در هفته آینده اظهار داشت: ولادت منجی عالم بشریت، ولادت امام حسین(ع)، ولادت قمر بنی هاشم(ع) و همچنین  ولادت امام سجاد (ع) از جمله مناسبت‌های پیش رو در هفته آینده است که فضیلت ماه شعبان را چندین برابر کرده است.

شاهرخی با اشاره به 22 اسفند ماه و روز شهید افزود: شهادت از بزرگترین  و مقدس ترین واژه‌هایی است که در فرهنگ اسلامی وجود دارد و آیات و روایات  متعددی در قرآن  و از طرف ائمه معصومین (ع) در ارتباط با شهید و شهادت وجود دارد.

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) برای شهید و شهادت هفت خصلت را برمی‌شمرد و می‌فرمایند شهید به محض اینکه اولین قطره خونش ریخته شد بخشیده می‌شود، دو حور بهداشتی غبار چهره شهید را پاک و به او خوش آمد می‌گویند، از لباس‌های بهداشتی بر اندام  شهید می‌پوشانند، پذیرایی کنندگان بهشتی  از عطر بهشتی شهید  را عطرآگین می‌کنند، شهید جایگاه خود را در بهشت می‌بیند، به روح شهید گفته می‌شود در هر جایی از بهشت که می‌خواهی استراحت کن و همچنین شهید به وجه الله نظر می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار