رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در گفت‌وگو دفاع‌پرس:

آمریکا مقابل ایران از استراتژی فروپاشی شوروی سابق استفاده می‌کند

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: اوباما در سال‌های آغازین ریاست جمهوری خود اعلام کرد چنانچه بتوانیم شیوه‌ای را که در مقابل شوروی برای فروپاشی آن‌ها بکار بردیم در مورد ایران هم استفاده کنیم، نتیجه‌بخش خواهد بود.
کد خبر: ۴۴۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۱ - 24March 2021

آمریکا مقابل ایران از استراتژی فروپاشی شوروی سابق استفاده می‌کندحجت‌الاسلام «علی سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره مقایسه‌های صورت گرفته میان «بایدن» و «ترامپ» و سیاست آن‌ها در قبال ایران اظهار داشت: در مسایل آمریکا ترامپ و بایدن نقش تعیین‌کننده‌ای ندارند، بلکه آمریکا استراتژی ثابتی دارد که به هیچ عنوان از آن دست برنمی‌دارد و این استراتژی، همان خوی سلطه بر جهان و داشتنِ برتری مطلق تسلیحاتی، تکنولوژیکی و اطلاعاتی است.

وی افزود: لذا در خصوص دو حزب مطرح آمریکا (حزب جمهوری‌خواه و حزب دموکرات) هیچ تفاوتی نمی‌توان قایل شد، مگر در شیوه‌هایی که اتخاذ می‌کنند؛ یعنی مشهور است که جمهوری‌خواهان با شمشیر و دموکرات‌ها با پنبه سر می‌برند؛ در مورد انقلاب اسلامی ایران هم آنچه تاکنون هدف آن‌ها بوده، براندازی است.

حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: به عبارت دیگر، اهداف آن‌ها یعنی براندازی همواره بین این دو حزب آمریکا ثابت بوده، اما استراتژی آن‌ها در قبال این هدف تفاوت دارد؛ گاهی استراتژی آن‌ها نظامی است؛ مثل حرکت «بوش» و گاهی حرکت بر اساس تهدید نیمه‌سخت و ایذایی است و گاهی هم بر اساس تعامل و مذاکره عمل می‌کنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: آنچه که اکنون دولتمردان آمریکا دنبال می‌کنند، استفاده از قدرت نرم یا هوشمند علیه انقلاب اسلامی ایران است و این هم ترکیبی از سه مؤلفه تهدید، تعامل و مذاکره است؛ بر این اساس، مقابل دولت‌های دهم، یازدهم و دوازدهم ایران، این استراژی هوشمند را اتخاذ کردند.

وی گفت: بکارگیری این استراتژی موجب شد که متأسفانه چندین سال زمان به هدر برود و هیچ نتیجه‌ای هم حاصل نشود. در همین زمینه، «باراک اوباما» در سال‌های آغازین ریاست جمهوری خود، اعلام کرده بود چنانچه بتوانیم شیوه‌ای را که مقابل شوروی برای فروپاشی آن‌ها بکار بردیم در مورد ایران هم استفاده کنیم، نتیجه‌بخش خواهد بود.

حجت‌الاسلام سعیدی عنوان کرد: آمریکایی‌ها در دوره ریاست جمهوری اوباما این شیوه را اجرا کردند و تئوریسین آن نیز «بایدن» معاون اوباما در ان دوران و رئیس جمهور فعلی آمریکا بود؛ لذا بایدن هم در انجام استراتژی این کشور علیه ایران تفاوتی با رؤسای جمهور قبلی آمریکا ندارد. معمولاً در برابر تهاجمی که صورت می‌گیرد، سه حالت مقابله، تسلیم و مقاومت فعال وجود دارد و در این رابطه آنچه که برای ما اهمیت دارد، «مقاومت فعال» است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: بنابر این آنچه که رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان یک استراتژی و راهبرد مقابل دشمنان اتخاذ کردند، همین مقاومت فعال است؛ اجرای این سیاست هم تاکنون جواب داده و هم مؤثر بوده است؛ به همین جهت باید این شیوه و سیاست را همچنان دنبال کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار