در مجاورت مسجدالاقصی؛

رژیم صهیونیستی یک محله فلسطینی را تخریب می‌کند

کمیته دفاع از حی البستان و سلوان در قدس اشغالی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیم دارد تمامی خانه‌های واقع در حی البستان را تخریب کند.
کد خبر: ۴۴۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ - 13March 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کمیته دفاع از حی البستان و سلوان در قدس اشغالی اعلام کرد که شهرداری این شهر اشغالی تمامی توافقات امضاشده با ساکنان فلسطینی در این محله مبنی بر خودداری از تخریب خانه‌هایشان را لغو کرده است.

رسانه‌های فلسطینی پیش‌بینی کردند که رژیم صهیونیستی در دوره آتی دست به جنایت جدیدی علیه فلسطینیان حی البستان زده و ده‌ها خانه در این محله را تخریب کند.

شهرداری قدس اشغالی از سال‌ها پیش سعی دارد صد‌ها واحد مسکونی در حی البستان را تخریب و در راستای اجرای طرح‌های یهودی‌سازی، این محله را به «پارک توراتی» تبدیل کند، اما این طرح تاکنون چندین بار تحت فشار‌های مردمی به تعویق افتاده است.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، «فخری ابودیاب» عضو کمیته دفاع از حی البستان و سلوان گفت که شهرداری قدس اشغالی تصمیم دارد با نادیده گرفتن تمامی توافقات امضاشده، حی البستان در مجاورت مسجدالأقصی را تخریب کند.

ابودیاب افزود که تعداد خانه‌های این محله ۱۰۰ خانه است که با تخریب آن فاجعه انسانی در این محله بوجود آمده و ساکنان آن‌ها که از زمان‌های دور در این خانه‌ها سکونت دارند، آواره خواهند شد.

او تصریح کرد که شهرداری قدس اشغالی به کمیته دفاع از حی البستان و سلوان ابلاغ کرده که تمامی توافقنامه‌ها با حی البستان را لغو و تمامی طرح‌های مهندسی ارائه شده توسط ساکنان این محله به عنوان طرح جایگزین تخریب خانه‌ها را رد کرده است.

ابودیاب این اقدام شهرداری قدس اشغالی را بسیار خطرناک و بی‌سابقه با هدف تخلیه این محله از ساکنان اصلی آن دانست.

وی درباره پیآمد‌های این اقدام رژیم اشغالگر و تخریب حی البستان و خطرات آن برای ساکنان قدس هشدار داد و گفت که اهالی قدس با این تلاش‌های رژیم صهیونیستی مقابله خواهند کرد و با حضور در چادر‌هایی که ساکنان این محله برپا کرده‌اند با هر گونه اقدام شهرداری قدس برای تخریب خانه‌ها مقابله کرده و گذشته از آن به نهاد‌های حقوقی و بین‌المللی مراجعه خواهیم کرد.

شهرداری قدس اشغالی نخستین بار در سال ۲۰۰۴ دستور تخریب حی البستان واقع در فاصله ۳۰۰ متری دیوار جنوبی مسجدالاقصی را به بهانه نداشتن مجوز ساخت صادر کرد. ساکنان این محله ۱۵۵۰ نفر است.

به گفته ابودیاب دادگاه رژیم اشغالگر با تعلیق دوباره دستور تخریب خانه‌های این محله مخالفت کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها