معاون ادبیات، انتشارات و تاریخ دفاع مقدس یزد:

برگزاری مراسم اختتامیه هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری

«اعظم حجت» از برگزاری مراسم اختتامیه هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری، به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد خبر داد.
کد خبر: ۴۴۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ - 14March 2021

«اعظم حجت» معاون ادبیات، انتشارات و تاریخ دفاع مقدس یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد، از برگزاری مراسم اختتامیه هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری به میزبانی کرمان و به صورت ویدئو کنفرانس با دانشگاه‌ها و اداره‌کل‌های حفظ آثار دفاع مقدس سراسر کشور خبر داد و گفت: کنگره سراسری ادبیات پایداری به همت دانشگاه شهید «باهنر» کرمان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد.

حجت با بیان اینکه برگزاری کنگره ادبیات پایداری حرکت بسیار بزرگ و ارزشمندی است که علمی پیش می‌رود و یکی از ویژگی‌ها برجسته و دلیل ماندگاری آن است افزود: محور اصلی هشتمین کنگره ادبیات پایداری «نقش و کارکرد شخصیت‌های تاثیرگذار معاصر در ادبیات پایداری ایران و جهان» بود.

وی با اشاره به محور‌های این کنگره ادامه داد: منش و ویژگی‌های اخلاقی، مدیریتی و مردمی شخصیت‌های تاثیرگذار، گونه‌شناسی و طبقه‌بندی شخصیت‌های تاثیرگذار (شخصیت‌های رهبری، شخصیت‌های سیاسی، شخصیت‌های نظامی، شخصیت‌های آزادگان، اسرا و جانبازان، شخصیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری، اصحاب رسانه و خبرنگاران)، شخصیت‌های تاثیرگذار ملی، منطقه‌ای و جهانی، شخصیت‌های گمنام (پدر، مادر، همسر و رزمندگان گمنامی که کارکردی موثر و ویژه داشته باشند)، زنان تاثیرگذار، مقایسه و تطبیق شخصیت‌های تاثیرگذار ایران و جهان و تدوین الگو و شیوه‌های تطابق زندگی مسئولان و معاصران با شخصیت‌های تاثیرگذار از محور‌های این کنگره بود.

معاون ادبیات، انتشارات و تاریخ دفاع مقدس یزد هدف از انتخاب موضوع این کنگره را پرداختن به شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار صدساله اخیر جهان در ادبیات پایداری دانست و افزود: تقریبا ۲۴ مقاله از ۷۸ مقاله برای چاپ انتخاب شدند که در هشتمین کنگره ادبیات پایداری ۱۰ مقاله برگزیده قرائت خواهد شد.

وی ادامه داد: این ده مقاله بنا به موضوع و همخوانی با محور اصلی فراخوان برای سخنرانی و قرائت انتخاب شدند و مقالاتی که قرائت می‌شوند امتیاز بیشتری از مقالاتی دارند که فقط چاپ می‌شوند.

حجت با بیان اینکه مقاله‌هایی که در کنگره‌های علمی چاپ میشود از امتیاز علمی برخوردار می‌شوند افزود: توسط دبیر علمی کنگره به مقالاتی که در این کنگره به چاپ می‌رسند گواهی نیز اهدا خواهد شد.

معاون ادبیات، انتشارات و تاریخ دفاع مقدس یزد گفت: «محمدرضا نجاریان» با مقاله «نقش شیخ محمد خیابانی در بیداری اسلامی» از یزد حائز رتبه سوم شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار