در گقتگو با دفاع پرس پاسخ داده شد

هواناجا چند شهید در جنگ تحمیلی تقدیم نظام کرد؟

فرمانده هواناجا با اشاره به نقش این نیرو در زمان هشت سال دفاع مقدس گفت: در جنگ هشت ساله حدود 30 نفر از دوستان ما در یگان های پروازی ناجا در عملیات ها به مقام شهادت نایل آمدند.
کد خبر: ۴۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ - 15April 2015

هواناجا چند شهید در جنگ تحمیلی تقدیم نظام کرد؟

سردار محمد ولی بیرانوند در گفتوگو با خبرنگار انتظامی " دفاع پرس " گفت: هواناجا در زمان جنگ بیشترین فعالیت را در قالب کمیته انقلاب اسلامی و ژاندارمری داشت چرا که هر دو این یگان ها دارای واحدهای هلیکوپتری و هواپیمایی بودند.

وی با بیان اینکه در طول دفاع مقدس یگان های پروازی ناجا حدود 30 شهید را تقدیم نظام کردند به نام دو شهید در این نیرو اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: شهید پارسیان فرد که در بندر امام به سمت منطقه چ 17 که منطقه عملیات پروازی و ترابری و پشتیبانی عملیاتی یگان های زمینی بود در یک عملیات و اجرای ماموریت محوله در حالی که خدمت رسانی به یگان های پیاده را در دستور کار داشتند به ناگهان با حمله عراقی ها رو به رو و هلیکوپتر وی به گلوله بسته شد و به این شکل این خلبان تیز پرواز به مقام شهادت نایل آمد.

فرمانده هواناجا ادامه داد: شهید زارع زاده  یکی دیگر از خلبانان ما بودند که در ارتفاعات کردستان پس از یک درگیری به کوه بر خورد می کنند و شهید می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار